dinsdag 26 april 2011

Dinsdag 26 april Someren-Nederweerd-Leveroy-Baexem 26 km

Weer lekker in de beentjes na een dag van de wel verdiende rust. Vandaag loop ik richting Baexem waar het eindpunt is. Ik loop hier door de landerijen langs heel veel varkenshouderijen. De geur die ik opsnuif is niet zo lekker, maar na een kwartier ruik ik dat niet meer. Soms loop ik langs een kippenfarm, dat is weer een heel andere geur, heel scherp. De boeren zijn overal druk met het steken van de asperge's. Verder is het een saaie wandelroute. Ik loop tussen de dorpen door. En ik wilde eigenlijk wel door de dorpen gaan om even te pinnen. Het geld is bijna op. Als ik de Hubertusweg linksaf in sla is dit geen weg maar een rul zandpad van 1 km, wat erg zwaar loopt. Dat zal wel vaker voorkomen verwacht ik maar deze test heb ik weer gehad. In Leveroy dacht ik even koffie te drinken, alleen alles is dicht, Pasen nog in het hoofd zeker. Ach het is niet erg het is nog maar 4 km n aar de camping. Dus loop ik maar door. Het is kwart voor een als ik de camping opstap. De eigenaar een asperge kweker laat me het terrein en het sanitair zien nadat ik gevraagd heb of er voor 1 tent nog plaats is. Jawel voor 1 tent is er altijd plaats.Hij vertelde dat ie het erg druk heeft met de asperge's vanwege de warmte. Daardoor zijn ze erg vroeg dit jaar, zegt ie. Het tentje heb ik neergezet, daar krijg ik zo langzamerhand wel vaardigheid in. Nu nog even boodschappen doen.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Co.
    Wij willen ons even voorstellen, wij zijn Mies en Bert de Groodt de Ouders van je buurman Michel de Groodt.
    Wij lezen jouw blog in Spanje op 250 km van Santiago de Compostella, wij vinden het erg leuk om jouw belevenissen te volgen en zullen je berichtjes dan ook met belanstelling blijven volgen.
    Wij zijn bezig met een rondreis door Spanje en Portugal, we hebben de kustlijn va de golf van Biskaie gevolgd en zijn met grote regelmaat de route bordjes van S.t.c tegen gekomen.dat moet ook een hele belevenis zijn geweest.
    Wij wensen jouw van hier uit veel succes en geen blaren.
    Vriendelijjke groet Mies en Bert de Groodt

    BeantwoordenVerwijderen