vrijdag 29 april 2011

Vrijdag 29 april Julich-Stetternich-Merzenich-Norvenich 28 km

Het gras is kletsnat als vanmorgen uit mijn tent kruip. Maar gelukkig zijn de stenen droog bij het sanitairgebouw. Daar mijn spullen naar toe gebracht om het maar droog in de tas te stoppen. Ik vertrek uit Julich en loop vier km door dit stadje om op de goeie weg te komen. Dan loop ik een heel stuk langs de provinciale weg, niks aan. Vanaf Stetternich is het nog ruim tien km lopen naar Merzenich. Hier vliegen wat valken over de koolvelden op zoek naar hun prooi.Ongeveer vier km voor Merzenich zet ik mijn kar aan de kant om een broodje te eten. Want na drie uur lopen vraagt het lichaam om brandstof. Zit ik net op mijn kar huppeld ereen hermelijn van de ene kant naar de andere kant van de weg. Als naar mijn fototoesrel grijp ben ik uiteraard te laat, jammer. Nu moet ik nog ongeveer veertien km lopen om in Norvenich te komen.Loop ik langs een supermarkt, nou dan eerst de tas maar weer vullen. Loop ik weer een stukje verder wordt het mooi weer. Nou dan de broek maar inkorten. Eigenlijk is hier niet zo veel te zien. Het land is redelijk vlak af en toe een klein heuveltje. Maar daar zal wel veranderen als ik richting Zuid Duitsland ga. Vandaag logeer ik in een hotel voor een redelijke prijs. Een goed bed is ook wel wat waard, maar in een tent bivakkeren heb je wat meer aanspraak. Even lekker gedouched en een tukkie doen, heerlijk is dat.Ik ga naar buiten mijn verhaaltje te schrijven lekker in de zon. Maar o jee ben ik bijna klaar begint het te regenen. Dus maar naar binnen.

4 opmerkingen:

  1. Kunnen we weer reageren, gisteravond niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Co,

    Je bent vandaag weer lekker opgeschoten op je route. Lig je nog een beetje op schema? Of loop je al ver op voor?

    We hebben vandaag met de harmonie 2 serenades gebracht voor de lintjesregen van Koninginnedag. Jan Brugman en Margreet v.d. Abeele waren de gelukkigen. Jij weet hoe het is om een serenade van de harmonie te ontvangen, dus dan weet je ook hoe zij zich voelden: blij verrast!

    groetjes, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "vandaag" is in mijn stukje hierboven natuurlijk 29 april....

    BeantwoordenVerwijderen