vrijdag 22 april 2011

Vrijdag 22 April Herwijnen-Tuil Zaltbommel-Hedel-s'Hertogenbosch 28 km

Het slapen ging vannacht matig dat komt dat het scheepsverkeer. Tot 23 uur gisteravond gingen er nog schepen langs. En vanmorgen om 5 uur ging het eerste schip alweer langs.Dus ik ben lekker optijd wakker. Loop ik door Herwijnen dan zie ik toch een beetje een vergelijking met Kolhorn met de karakteristieke bouw.Heel aardig om zo over de Lingedijk te lopen. Het mooie is al die broedplaatsen voor vogels, en wat een natuurreservaat.Verder op de dijk lopen twee dames met hond en stellen uiteraard de vraag waar ik naar toe ga. Ik leg het een en ander uit.Maar ge loopt toch wel voor een goed doel? vraagt een van de dames. Jazeker kijk maar op mijn rug en ik sta weer flyers uit te delen. O, maar dit ken ik uit Hard van Nederland.Nou goeie reis en gezond weer terug. Ik kon nog koffie krijgen maar omdat ik net van start ben heb ik ze bedankt voor het aanbod en ben weer doorgelopen.Kom bij de brug van Zaltbommelkomt er een vrachtauto aan rijden. Hij stopt en zegt ''navigatie problemen he' ''. Dus heb ik maar aanwijzingen gegevenbij het keren van zijn truck met oplegger.Net buiten Zaltbommel heb ik een kop koffie gedronken, en lekker.Verder lopend naar s'Hertogenbosch zijn er diverse mensen die toeteren hun duim opsteken, leuk hoor zulke reakties . In s'Hertogenboschkan ik overnachten bij Pascale die ik vorig jaar heb ontmoet op mijn pelgrimstocht naar S d C. Pascale heeft mij haar werkadres opgegeven Huppeldepupstraat 64 . Als ik op dit adres aankom en naar Pascale vraag weten ze daar van niets. Nou zou het mij ook verbazen als ze hier zou werken. In deze winkel verkopen ze alleen grote mensen speelgoed. Maar Pascale ziet me staan en roept me. Ze werkt in een broodjeszaak schuin tegenover die speelgoedwinkel. Wel kan je hier hele lekere broodjes kopen met diverse soorten beleg.Ik krijg de sleutel mee van haar huis en zegt neem maar wat te drinken. Vanavond hebben we pizza gegeten.

1 opmerking:

  1. Hallo Co!!
    Even kijken of het me nog lukt een berichtje te sturen. Jammer dat je na zo`n tegenvallende dag gedropt wordt, op een camping waar je slecht slaapt.Waarschijnlijk heb je de volgende nacht beter geslapen, Het is anders wel warm om zulke afstanden te lopen.Maar hopen dat het een voorspoedige trip wordt Ik ga in ieder geval je prachtige verhalen weer lezen Co groeten en tot een volgend berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen