donderdag 28 april 2011

Donderdag 28 april Wassenberg/Gibiler-Ratheim-Huckelhoven-Baal-Korrenzig-Julich 32 km

Gisteravond heeft het ontzettend hard geregent rond acht uur.Als ik opsta is het droog maar daar is het ook mee gezegd. Er zijn nog een aantal donkere wolken en het ziet ernaar uit dat het weer gaat regenen. Bij Huckelhoven kijk ik het land in en zie ik dat het koolzaad volop in bloei staat. Het graan staat ongeveer een halve meter hoog en de suikerbieten doen het ook goed. In Baal vraag ik aan een paar mannen of ik zo wel de goeie richting uit ga. Immer grade aus zeggen ze. Waar gaat u naar toe? Ik zeg naar Rome. Nou zeggen ze als je de auto neemt gaat het een stuk sneller.Nee zeg ik , ik ga lekker lopen. Dan loop ik door Korrenzig richting Julich. Ongeveer vier km voor Julich komen er twee fietser me achterop rijden. Ze stoppen en vragen ga jij toevallig naar Rome? Ja antwoorde ik. Kom jij soms uit Noord Holland? Toevallig wel zeg ik. O maar dan heb ik je gelezen in het NHD. Mijn dochter woont in Kolhorn. Ik ben de schoonvader van Leon de Wit. Marten Visser uit St. Anna Parochiefiets samen met Hans Stam uit Gouda. Zij zijn 24 april vertrokken enfietsen heen en terug naar Rome in tien weken.Zij nemen een foto en fietsen weer verder en ik loop hier door een prachtig stukje natuur. In Julich is het even zoeken naar een camping. Toch gevonden. Dit is een gemeente camping en het ziet er voortreffelijk uit. Douchen, kleren wassen en eten is een dagelijks terug kerend ritueel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten