maandag 18 april 2011

Vanmorgen een heerlijk ontbijt en een glas vers geperste sinasappelsap. Een bakje rabarberpap,banaan appel en granenbiscuits mee voor onderweg, o ja ook nog een gekookt eitje, lekker hoor. Van Tineke neem ik afscheid want die moest weer naar het werk. Vandaag loop ik lekker binnendoor over stille landweggetjes kan ik weer mooi genieten van de natuur de stilte en uiteraard ook van de weide vogels. ik sta er versteld van hoeveel soorten er zijn . Zo zie ik zwanen op het nest zitten broedden en verder zie ik grutto's kivieten, gansen,kautjes, fazanten een eend met 10 pullen en ga zo maar door.Als ik bij Krommeniedijk aankom zie ik een bunker in het land staan. Diue van 1880 tot 1914 als verdediging heeft gefungeerd. Deze verdedigingswerken (bunkers) staan in een straal van 20 km rondom Amsterdam. Verder kom ik daar langs leuke en bijzndere bouwwerken. InZaandam aangekomen bij de fam Laan is er niemand thuis, er hangt een briefjeaan de deur. Meneer ga maar achter in de tuin zitten wij zijn om ongeveer 16.30 uur terug, ik ben maar gaan zitten en viel eigenlijk direkt in slaap.Om half vijf is de fam. Laan thuis en vinden mij al slapend in de stoel, ik schrok wakker en stelde me voor. Meneer Laan vertelde dat ze vlakbij de bullenkerk wonen , waarop ik vraag hoe men aan die naam komt. Nou zegt ie, er was heel vroeger hier een boer die op de hoorns werde genomen door de stier . deze boer overleefde het niet . Toen vrouwlief hem tehulp wilde schieten die zelf hoogzwanger was werd deze ook op de hoorns genomen , en ook deze vrouw overleefde het niet maar de baby werd geboren. Nu hangt er achter in de kerk een schiderij met deze scene, het zal vast de moeite waard zijn om dit tafereel te bekijken.Ik vond het een heel interessant verhaal. Om te wandelen was het ook vandaag weer een uitstekende dag.Alleen je wordt er erg rozig van.

1 opmerking: