donderdag 28 april 2011

woensdag 27 april Baexem-Horn-Roermond-Herkenbosch-Vlodrop-Wassenberg 36 km

Gisteravond ben ik even wezen kijken hoe men asperges verwerkt. Een krat asperges in een bak water, worden op dikte op een lopendeband gelegd. Vervolgens staan er vier mensen het witte goud te ontdoen van slechte uiteinden. Daarna in kratten gelegd en gewogen. Klaar voor de groetenboer. Al met al een heel intensief werk. Een wekker heb je hier niet nodig om vroeg op te staan. De ganzen en een pauw zorgen er wel voor dat je wakker wordt. Dus kleertjes aan de boel inpakken en op stap. Als ik rond elf uur in Roermond dwaal is het nog maar 9 graden, wel een verschil met gisteren. Toen was het nog 25 graden. Bij Horn zie ik aan een paal de Jacobsschelp, dat is een leuke herinnering. Door Herkenbosch geeft het wat problemen. Er ontbreken enkele straatnaambordjes. Als ik dan vraag hoe ik moet lopen word ik alle kanten opgestuurd . Behalve de goeie. Toch kom ik weer op de goeie weg al duurde het wat lang. Ik vervolg mijn weg naar Vlodrop waar ik de grens passeer.Op de gok zoeken naar onderdak of een camping. Niets te vinden in Wassenberg. Nog maar even doorlopen en toch maar even vragen in een tabakswinkel annex postkantoor. Ja er is hier nog camping twee km verder. Ik zal wel bellen voordat u voor niets loopt. Er is plaats zegt de vrouw achter de toonbank. Zal ik uitleggen hoe u moet lopen. Ze schrijft de straatnamen op en tekent een hotel.Daar moet u voorbij lopen en dan de volgende straat naar rechts. Met het afgescheurde papiertje ga ik weg. Het klopt precies. Om negen uur begint het wat te regenen eerst zo nog maar doorlopen. Het gaat al harder toch de jas maar aan. Eenmaal bij Herkenbosch doe ik toch ook de broek en de ponco aan. Het gaat af en aan dus hou ik het regenpak maar aan. Als ik op de camping kom is het zo goed als droog. Snel de tent opzetten want het dreigt wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten