zaterdag 30 april 2011

Norvenich-Lechenich-Liblar-Bruhl23 km

Na een uitgebreid ontbijt vertrek ik uit het hotel. Drie km terug lopen om weer op de route te komen. Althans dat dacht ik, het geluk is dat er nog een zijweg is die op de route uitkomt. Dat scheelt twee km . Hierna loop ik ongeveer tien km door en langs de graan en bietenvelden. Het lijkt oneindig. Door in de velden te kijken zie ik hazen huppelen. Even verder zie ik een valk die net zijn prooi heeft gevangen. Dan kom ik aan in Lechenich en loop ik richting een plein. Hier heb ik mijn kar neergezet en even koffie drinken. Even de voetjes verlossen van mijn schoenen, dat is lekker. Zo de koffie op en weer in de beentjes. De start gaat wat moeizaam, ik moet eerst op gang komen. Als ik dan een rotonde oversteek net buiten Lechenich zie ik een bord Venlo. Toen dacht ik , ik ga toch niet weer terug. Toch maar even vragen. Een man op de fiets aangehouden. Ja wel je gaat goed hoor. Hij vraagt van alles en ik leg het uit. Na een leuk gesprek zegt de man " dan is je vrouw heel tolerant dat je dit mag doen". Dat is ze zeker en erg lief ook nog zeg ik tegen de man. Ik geef de man een flyer en een folder mee. Je weet maar nooit. Verder loop ik naar Liblar waar ik de weg vraag aan een vrouw. O zegt ze ik zal even een andere kaart pakken. Als je nu zo en zo loopt kom je vanzelf op de camping in Brulh aan de Heider Bergsee. Het is ongeveer acht km lopen.Kom ik om half twee aan op de camping na een halve liter water twee broodjes en een liter vruchtensap staat er op het bord''Wij hebben pauze van 13.00 uur tot 15.00 uur". Nou wachten dan maar. Onderweg kom ik diverse mensen tegen met grote populierentakken. Ik heb gevraagt wat dit allemaal te betekenen heeft. Het is een Meiboom, die men vol hangt met versierselen om indruk te maken op de dames, zo ongeveer.Wel heb ik vanmiddageen biertje genomen en dat smaakte erg lekker.

1 opmerking:

  1. Hai Co,
    Wat ben je al weer een eind op weg! Je loopt ook zo snel. Maar je beleeft weer van allerlei moois en bijzonders zo te lezen. En geen lekke banden meer he, nu ze massief zijn. Mooie inspirerende wandelingen toegewenst! ULTREYA!!!
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen