woensdag 4 mei 2011

Zondag 1 mei Brul-Bornheim-Bonn-Bad Godesberg-Mehlem 42 km

Van de camping aan de Heider Bergsee maag ik niet voor acht uur vertrekken. In alle vroegte beginnen de ganzen al aardig wat herrie te maken. Ze lopen langs de teneten en als je op niet opast ben je je brood kwijt. Althans dat probeerden ze gisteravond dat ik koffie zat te drinken en aan een koekje zat te knabbelen. Het is erg druk langs de weg. Even later begrijp ik waarom. Men gaat allemaal naar Phantasialand een groot pretpark aan de buiten kant van Bruhl.Als ik er voorbij loop is het weer lekker rustig.Ik loop richting Bornheim. Bornheim bestaat uit diverse dorpen en dorpjes. Uiteindelijk kom ik aan in Bonn. Ik wil van Bonn naar Bad Godesberg waar een camping zou zijn volgens de eigenaar van de camping in Bruhl. Dus lopen maar dwars door Bonn. Ik zie een bordje met die naam erop nog tien km. Zo dat is niet zo verkeerd dan ben ik om half drie op de camping. In Godesberg vraag ik waar ik die camping kan vinden. O, maar dat is nogvijf km . Loop ik een uur en ik vraag weer. Nou nog drie km en zo gaat dat maar door. Totdat ik in Mehlem ben gearriveerd en jawel hier is een camping. Nu nog de ingang vinden, maar die had ik vrij snel. Kom ik de camping om half zes op lopen word ik begroet door een man in het Duits. Ik beroet terug en we raken aan de praat. Dit is een Nederlander. Hij heet Rob en wil op de fiets naar Roemenie. Maar zegt ie ik denk niet dat ik het land in ga omdat het toch wat gevaarlijk is alleen. Samen hebben we eerst een biertje gedronken. Dat is wel lekker na 42 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten