zaterdag 14 mei 2011

Vrijdag 13 mei Heidelberg-Nackargemund-Neckarhauserhof-Haag-Eberbach 33 km

De dag begint goed met droog weer en een strak blauwe lucht. Het is wel wat waaierig en lekker fris. Dus heel goed weer om te lopen. Tot aan Neckarhauserhof loop ik langs de Neckar. Hier staat een cafe' waar ik een kop koffie koop. Dat is dan 2,50 zegt de man en ik geef 2 euro en op zoek naar nog 50 cent. O zo is het ook goed. Ik ga zitten en ik raak aan de praat met de man die een verwoed motor liefhebber is. Hij vraagt of ik Sjaak Luccassen ken . Nee zeg ik nog nooit van gehoord. Nou zegt ie die man crost de hele wereld over. O zeg ik. Hi pakt een enveloppe met foto's waar hij zelf samen met Sjaak op staat in Zuid Afrika. Ik zit geinteresseerd te luisteren maar ik begrijp er geen snars van. Deze man heeft een cafe' maar als je zegt hij heeft een museum zou dat niet misstaan. Als ik om me heen kijk zie ik veel motoren,onderdelen en doorsneden ervan. Er staat zelfs een motor van een jaguar (raceauto ). Nou zegt ie als je via Haag ga is dat een hele mooie route en ik vertrek. Ik weet niet wat het is maar door iets of iemand word ik naar zoiets gestuurd. Dit is allemaal heel byzonder. Eerst vertrek ik vanuit het cafe' met het veerpont. Ook al zo'n antiek ding maar goed ik kom ermee aan de overkant. Hier mag ik een klimmetje maken van 127 m naar 447 m op 3 km. Halverwege even wat drinken en weer verder gaan. Dit is echt een mooie route met een bergstroompje en hele hoge bomen. Maar vanaf Haag loop ik gewoon weer langs een drukke weg. Daar is niet veel aan. Na acht km vanaf Haag kom ik aan in Eberbach. Dit is weer een leuke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten