zondag 15 mei 2011

Zondag 15 mei Murtelstein-Hochhausen- HaBmersheim-Gundelheim 20 km

Het is weer droog en het lijkt een stralende dag te worden. Na de regen van gister die tot laat in de avond duurde. Ik wilde vanmorgen de camping verlaten maar de slagboom is naar beneden en op slot. Dan mijn kar er maar overheen tillen, en dat lukte. Zo nu kan ik de camping verlaten die midden in het bos ligt aan de Neckar. Een keurig verzorgde camping. Na een paar km wandel ik langs een kernreactor, kernkraftwerk staat er op het hek. Eerder deze week ging ik ook al langs een kerncentrale in Biblis. Dus als ik terug kom en ik geef licht weet ik waar het van komt. Dit is een weggetje van klimmen en dalen met veel bomen. Net voor Hochhausen zie ik een kraai een valk verjagen. Met veel gekrijs van de kraai geeft de valk zich gewonnen en vliegt weg. Dit is een prachtig schouwspel. In HaBmersheim ben ik met de veerpont naar de overkant gevaren. Van de schipper krijg ik een magazin met de kastelenroute erin. Deze route loopt van Manheim tot Praag. Het lijkt me een leuke route maar ik kom alleen langs of door Heilbron en hier in Gundelsheim waar ik nu bivakkeer en morgen ook . Dus ik denk dat een kijkje ga nemen bij het slot. Morgen heb ik weer een rustdag En dan hoop ik dat het droog is want nu regent en onweerd het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten