vrijdag 6 mei 2011

Vrijdag 6 mei St.Goar 21 km

Als ik aan de Rijn op een camping sta met mijn tentje, bivakkeer ik ook waar aan weerszijde een spoorlijn loopt. Deze treinen en vooral goederentreinen gaan dag en nacht door. Het transport staat niet stil. Dit geeft vooral snachts heel veel lawaai. Terwijl ik de boten in de Rijn nauwelijks hoor. Vanmorgen ben ik vroeg op stap , overal nog rustig. Alleen tot een uur of tien blijft het natte neuzen weer. Het is elke morgen erg koud. Rond tien uur kan ik mijn jas uittrekken. Het is wel goed wandelweer en het loopt heerlijk langs de Rijn. Vogels fluiten, bomen zwieren heen en weer door de wind. Mijn voetjes stappen maar voort en tot nog toe zonder problemen. Als ik door of langs de dorpen loop, loop ik langs diverse burchten, torens en kastelen. Sommige met en andere zonder kerk erbij. Het lijkt erop of elke berg aan het begin van zo'n plaats zoiets staat. Na vier uur lopen stap ik een camping op. Is er nog plaats voor een persoon met tent vraag ik. Jawel, zet je tent maar neer waar je maar wilt. Ik loop met mijn wheelie het terrien op en kies een plaats. Zet ik mijn kar neer en wil beginnen met uitpakken. Komen er vier Nederlanders aan met fiets en zeggen zo'n ding hebben we nog nooit gezien. Ik doe mijn verhaal over het goede doel. Nou zegt de Fam. van Uden en de Fam. van Oorschot wij doen dan ook een duit in de zak. Dank u wel maar ik moet het even noteren in mijn boekje. Wat leuk zo'n spontane aktie. Zij vertrekken op de fiets. Nu mijn tent opzetten, dat valt nog niet mee, want er staat behoorlijk wat wind. Ga ik koffie drinken in de kantine en vraag ik waar de volgende camping is op 20 a 25 km. Dat zoeken we op zegt de dame die mijn koffie serveerd. Kaarten, gidsen en andere boeken worden voor de dag gehaald. Het beste is als u de rijn blijft volgen. Dit ga ik doen met de zekerheid om op redelijke afstand een camping te vinden.

1 opmerking:

  1. Hoi Co, het gaat goed zo lezen we. Het lijkt ons dat je beter weer hebt als de vorige keer. Leuk weer de verhalen die je schrijft. Het is een dagelijks dingetje die we doen, effe kijken waar Co is.
    succes verder, morgen wordt het hier 29 graden.

    Hans en Tineke Ursem

    BeantwoordenVerwijderen