zaterdag 28 mei 2011

Donderdag 26 mei van Riedheim naar Limbach 24 km

Vannacht ben ik twee keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat er iemand aan mijn tent zat. Met de tenthamer in de hand doe ik mijn tent open. Gelukkig, niemand te zien. Als vroeg hoor ik de kikkers kwaken. Wat kunnen die een herrie maken! Ik loop richting Günsburg en via een brug ga ik over de Donau. Daar aangekomen is het even zoeken. Een studente leidt mij naar het centrum van Günsburg. Hier ga ik koffie drinken bij een Italiaan. Een Nederlands echtpaar begint een praatje over mijn kar. Ze hadden zo'n ding nog nooit gezien. Ik geef ze een flyer en een folder mee. Ik krijg van hun een visitekaartje. Deze Nederlanders wonen in Italië en als ik in de buurt ben mag ik bij hun overnachten. Ik vervolg mijn weg en loop door een straatje waar een schoenmaker is. Even vragen of hij tijd heeft om mijn hakken te vervangen. "Ein moment bitte eerst even dit afmaken" Hij kijkt naar mijn schoenen. "Ja das ist kein problem" zegt hij. "koffie heb ik in de keuken maar als er sleutels gemaakt moeten worden dan gaat dat voor" OK zeg ik en hij begint aan mijn schoenen. Zo, nu kan ik weer 1.000 km lopen. Na een paar uur lopen kom ik een bordje "camping" tegen. Nou dan ga ik daar toch naar toe? Het is dus nog wel 6 km lopen. Kom ik op de camping aan is alles vast. Bordje voor het raam: Open van 17.00 uur t/m 18.30 uur. Ik loop een rondje over het terrein en daar zie ik een man. "Ja", zegt de man "zet je tent maar neer en meld je maar om 17.00 uur" Nou, dat heb ik maar gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten