zaterdag 28 mei 2011

Dinsdag 24 mei van Achtholzheim naar Ulm 30 km

Om 5 uur sta ik oog in oog met de zon. De tent is kletsnat van de ochtenddauw. Na 3 km kort ik mijn broek in en doe ik mijn trui uit. Het is super weer om te lopen. Aan de ene kant van de weg de bosrand en aan de andere kant landbouw. Heuvelachtig is het hier. Een prachtig gezicht met al die kleuren groen van de gewassen. Tarwe, rogge en andere gewassen. Als ik er overheen kijk is het net een zachte deken. In Blaustein heb ik wat boodschappen gedaan. Vanaf Blaustein heb ik over een fietspad gelopen parallel aan de hoofdweg. In Ulm toch maar even de weg vragen. "U loopt langs de Blau, dan komt u langs een klooster en een kerk". De Blau is een klein riviertje. Als ik halverwege ben loop ik langs een schoepenrad in werking. Hier staat een heel groot klooster maar overnachten kun je er niet. Op zoek naar een camping wordt een jeugdherberg. Veel te vroeg arriveer ik hier. Er staat een schoolklas die gereserveerd heeft. "Vanaf 3 uur kunt u zich aanmelden" nadat de school naar binnen is gelaten komt de man naar me toe en zegt "kom binnen" Voor het eerst op mijn reis komen er nog 2 pelgrims binnen. Eén op weg naar Santiago de Compostela en de ander loopt 4 weken door Duitsland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten