maandag 16 mei 2011

Maandag 16 mei Gundelsheim Rustdag

Na de onweersbui van gisteravond is het vanmorgen goed weer. Het zonnetje schijn maar het blijft wel bewolkt. Eerst ben ik om boodschappen geweest omdat mijn tas leeg is en die moet weer gevuld worden. Vanmiddag ben ik het stadje ingegaan. Hier staat Slot Horneck. Oftewel voluit genaamd KOnrad Her Van Der Burg Horneck. In 1346 kreeg men hier stadsrechten. En in 1805 valt slot Horneck van Gundelsheim in handen van Wurtenberg. Sinds 1960 is het opgedeeld in een verpleeghuis, cultureel centrum, Archieven en bibliotheek, en museum. Verder loop ik door dit stadje en kom ik langs drie beelden naast elkaar. Op de voet van het linker beeld staat te lezen Sancte Francisce Orapronobis. Op het rechter beel staat Sancte Antoni Depadua Orapronobis. Het opschrift van het middelste beeld is niet meer te lezen. Dit is een heel klein stadje er is dan ook niet veel te beleven.Verder blijft het weer toch wel koud en het drijgt de hele dag.

1 opmerking: