woensdag 11 mei 2011

Maandag 9 mei Kostheim-Oppenheim 28 km

De biologische klok werkt uitstekend. Ik loop vanmorgen de stad Mains uit. Zo ga ik naar een brug die over de Mains is overheen. Dan kom ik weer bij de Rijn en volg het fietspad. Nou ja fietspad, het is meer een graspad. Merels, eenden, valken en heel veel jonge konijnen. Het is wel oppassen voor deze beesten want een valk is razend snel. Na zo'n twee uur flink doorstappen sta ik voor een hek. Hier mag ik niet verder.Door werkzaamheden aan de Rijndijk is er geen doorgang mogelijk. Dus een fietser aangehouden en vragen hoe ik nu moet lopen. Ja zegt de man, de volgende weg rechts. U moet door Astheim. Bij de kerk weer rechts en na een km links. Ik volg de weg die me is aangegeven. Alleen het raast er van de kieptrailers. Half op de weg en half door de berm. En maar stof happen. UIteindelijk kom ik op een mooie nieuwe dijk aan. Zo dit loopt beter.Toch vraag ik nog een keer de weg. Over drie km gaat u met de boot naar de andere kant. Daar ligt Oppenheim. Aan de overkant aangekomen vraag ik naar een camping. O die is in het bos over drie km. Op de camping aangekomen zegt een dame, de douche is hiernaast maar alleen koud water. Ik heb niet gedouched. Vanavond komt er nog een Nederlander die in Zwitserland woont en onderweg is naar Rotterdam. Samen hebben we een biertje gedronken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten