zondag 8 mei 2011

Zondag 8 mei Winkel/Oestrich-Eltville-Biebrich-Kostheim 24 km

Het is heerlijk rustig als ik vanmorgen vroeg vertrek. Alleen de vogels zijn er vroeg bij, heerlijk het getjilp en gefluit. Zo goed als geen verkeer op de weg maar in de rivier gaan de boten af en aan. Nua anderhalf uur lopen loop ik door Walluf waar ze een markt aan het opzetten zijn. Ik moest een ommetje maken omdat de weg verder is afgesloten.Uiteindelijk loop ik weer langs de Rijn. Net voor Biebrich vraag ik de weg aan een man. Welke taal spreekt u vraagt hij. Nederlands,een klein beetje Engels, ook Duits vraagt hij, ja een klein beetje. Ik Russisch en een beetje duits zegt ie. En hij wees me de weg. In Biebrich heb ik koffie gedronken in het enigste cafe' wat zo vroeg open is. Nog acht km dan ben ik weer op de volgende camping in Kostheim. Ik heb niet zo snel gelopen maar meer gewandeld. Om half twaalf arriveer ik op de camping. Hier krijg ik een sleutel van het het waar tien euro borg voor betaald moet worden. Die krijg ik morgenochtend om zeven uur terug. Ja maar ik wil om zes uur weg zeg ik. O dan vanavond om tien uur, o k zeg ik dat is goed.Vanmiddag ben ik de stad Mainzin geweest. Hier wordt een marathon gelopen. Het is een drukte van belang. Als ik hier om me heen kijk zie ik een aantal kerken, zo ook de Dom. In de Domkerk heb ik een kijkje genomen. Een vloer van oranje-bruinachtig marmer is het eerste wat me opvalt. Ik loop verder en zie diverse altaars aan de zijkant. Het middenschip heeft twee altaars. Een aan de voorkant en een aan de achterkant. De preekstoel staat vrijwel in het midden. Biechtstoelen doen hier nog steeds dienst. Er staat een bord bij wie er welke dag de biecht afneemt.Als ik aan de koster (denk ik ) vraag om een stempel voor mijn credencial is het antwoord nee. Misschien mag deze man dit niet doen , nou jammer dan. Dan kom ik buiten en zie ik heel veel moderne tot futuristische gebouwen. Hierdoor verdwijnd het mooie kerkgebouw.
Gistermiddag zat ik een biertje te drinken op een terras onder een treurwilg. Wat blijkt nou, deze wilg huilt, er vallen regelmatig druppels water uit de boom. Volgens de serveerster duurt het ongeveer veertien dagen. Zo leer je nog eens wat.

3 opmerkingen:

  1. Hi pap,

    Eindelijk een berichtje van ons. We hebben alles heel trouw gelezen tot nu toe. Vorige week hebben we nog geprobeerd een berichtje te plaatsen, maar niet gelukt.
    U gaat weer goed. Het weer zit dit keer gelukkig ook nog mee.
    Wordt het nou niet saai om nog steeds langs de Rijn te lopen. 't Wordt inmiddels weleens tijd voor een andere omgeving, wie weet komt dat er snel aan.
    We sturen nog een ''gewoon'' mailtje.

    Succes!

    Dikke kus,

    Jan Coen alias Sjaak & Yvonne

    Lars Floor en Iza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Co, je schiet al weer aardig op. en wat leuk, al die mensen die je ontmoet en zomaar doneren.
    wij hebben een heerlijk weekend gehad, maar dat heb je vast wel van marian gehoord.
    hier is het prachtig weer, volop zon.
    groetjes uit kalverdijk.
    hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen