woensdag 11 mei 2011

Dinsdag 10 mei Oppenheim-Germsheim-Bilis-Wattenheim 30 km

De eerste achtien km loop ik over de dijk van de Rijn. Nog maar net vier gelopen zie ik een hert het pad oversteken. Hij/zij twijffeld ga ik terug of ga ik verder. Hij verdwijnd in het bos. Kijk ik naar links zie ik er nog twee staan. Snel fototoestel pakken misschien lukt het. Jawel ze blijven staan en klik, vastgelegd. Ongeveer honderd meter verder schrik ik op omdat er een fazantenhaan uit het gras wegvliegt. Dan hoor ik het ruisen van de bomen, vogels fluiten. En wat zo lekker is , de geur van het ietwat natte gras. Dan kom ik aan in Gernsheim en op zoek naar overnachting. Helaas camping gesloten. Sta ik met mijn kaart inde hand op een kruising, komt er een man aan en vraagt kan ik u helpen.Ja zei ik, ikk zoek een camping en een boekwinkel. Nou de boekwinkel bracht hij me naar toe. Een camping weet ik wel maar is gesloten. O zegt ie zet gewoon je tent neer langs de dijk , dat zien ze toch niet. Uiteindelijk word ik naar Bilis gestuurd. In Bilis is ook geen camping maar wel in Wattenheim verteld een vrouw.Met deze warmte zakt het tempo en zeker als je het dubbele looopt dan de geplant is. Op de camping krijg ik een mooi plekje. Het is allemaal keurig verzorgd. Vanavond wilde ik betalen, maar daar wilde de eigenaar niets van weten. Wie van uit Nederland naar Rome loopt moet je respekt voor hebben dus geen geld. Wel krijg ik een kaartje van hem met een persoonlijke boodschap erop. Dat is een leuk aandenken. Dit kaartje krijg van een Duitser die naastme in een caravan zit samen met zijn zoon. Zij werken aan de kerncetrale in Biblis. Ik maak een praatje met deze man over het goede doel. Nou zegt ie dan krijg ook van mij wat geld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten