zaterdag 28 mei 2011

Woensdag 25 mei. Van Ulm naar Riedheim 28 km

Om 4 uur vannacht was de jeugd al wakker en ging hollend en gillend door de gang. Na een aantal keren omdraaien ben ik om 5.15 uur maar uit bed gegaan. Ook één van de andere pelgrims komt er al snel achteraan. Na het ontbijt loop ik naar de Donau. Eerst komt de Iber die in de Donau uitmondt. Als ik dan eenmaal langs de Donau loop moet ik wachten om over te steken omdat het zo druk is. Er staat een infobord. Op dit bord staat te lezen dat in 1832 gastronoom Frederich Pfeiffer hier een veerpont liet varen van de ene naar de andere kant. In 1912 liet de burgemeester een brug bouwen. Deze brug is opgeblazen in 1945. 5 jaar later, in 1950, is er een nieuwe betonbrug gebouwd. Aan de andere kant van de weg zie ik een supermodern maritiem gebouw staan. Verder loop ik nog 5 km langs de rivier waarvan het water met kleine stroomversnellinkjes wegkabbelt. Aan het eind van Interfallheim komt een fietser mij tegemoet. "Goede morgen" zeggen we allebei. Even later komt hij terug en vraagt of ik een pelgrimstocht loop. "Ja" zeg ik, "ik ga naar Rome" Hij fietste wat door Duitsland en is op weg naar Düsseldorf. Deze man komt uit de USA en geeft daar Duitse les. Nog 5 km dan ben ik weer op een camping in "the middle of no where" Ik krijg een kop koffie aangeboden. Dat heb ik wel verdiend vind de receptioniste. "voor iemand die zoveel loopt"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten