zaterdag 28 mei 2011

Maandag 23 mei. Van Greibingen naar Achtholzheim. 25 km

De start is wel goed alleen loop ik een rondje van 1,5 uur door het bos en kom ik op dezelfde plek weer uit. Nog een keer een andere weg proberen en nu gaat het goed. Door de Schwalbische Alpen lopen is ontzettend mooi. Diverse soorten bloemen staan hier langs het pad en in de weilanden. In Wiesensteich drink ik koffie bij de bakker. Hier hangt een spandoek boven de straat met de tekst "1.150 jaar ontstaan in 815" Ik loop door richting Westereheim. De bulten op mijn weg worden steeds hoger. Hier ben ik in een skigebied. Over de hoofdstraat lopen is niet altijd een pretje. Sommige automobilisten toeteren en wijzen naar hun voorhoofd maar de meesten steken hun duim omhoog. Dat is een beter gebaar. Tussen Leichingen en Machtelsheim loop ik op een landpad. Even vragen of ik goed ga aan de auto die eraan komt. "Ja, ja, je gaat de goede richting op". 4 km verder komt diezelfde auto me achterop rijden en hij stopt. De man doet zijn raam open en hij zegt "je moet over die brug en direkt aan het einde rechts en dan nog 300 meter dat is de camping" Toch aardig van die man. Wilde ik avondeten gaan maken komt er een man een praatje maken. Na het praatje zegt hij: "ik ga vanavond uit eten bij de Italiaan hiernaast" "Nou"zeg ik, "ik maak zelf wel wat" Een kwartier later komt hij terug met een pizza. Hij doet de doos open en zegt "snij maar door midden en eet maar lekker op"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten