zaterdag 7 mei 2011

Zaterdag 7 mei Bingerburg-Bingen-Rudesheim-Winkel/Oestrich 22 km

Wat een prachtige dag, het is niet eens koud. Dus de jas kan in de tas. Na zeven km lopen kom ik aan in Bingen. Hier ga ik de brug over en volg de rivier. Na vier km vraag ik de weg. Ja maar dan bent u helemaal verkeerd. Dit is rivier Lahe'. Dan terug lopen kom ik langs heel veel supermarkten. Nou dan eerst maar wat in slaan want morgen is alles dicht. Kom ik weer bij de brug en vraag voor de zekerheid nog maar een keer.Nu ga ik goed. Bijna aan het eind van Bingen vaar ik naar de overkant.Als ik aan de overzijde aankom , ben ik ook in Rudesheim. Hier wordt cognac gemaakt. De wel bekende Asbach Uralt. Hier ben ik bijna veertig jaar geleden in die stokerij geweest. Ik was toen op vakantie in Kamhp Bornhofen waar ik donderdag ben langs gelopen. Ik loop door naar Winkel. He' ben ik nu al thuis. Nee, hier is ook een plaats dat zo heet. Bij deze plaats wandel ik langs de Rijn waar diverse picknicktafels staan. Zitten er twee dames aan zo'n tafel. Een van de dames gaat staan, ik dacht dat doet ze toch niet voor mij. Zo belangrijk ben ik nou ook weer niet. Maar nee ze vraagt of ik wat wil drinken. Nou, lekker zeg ik zonder te weten wat ze inschenkt. Een beker witte wijn en nog lekker koud ook. Er is ook kaas , aardbeien en gevulde tomaatjes. Ze zit hier samen met haar moeder alvast moederdag te vieren zegt ze. Want dat hoeft niet per se' op de dag vind ze. Als je maar gezond bent is het altijd moederdag. Na een half uur stappen we op en wat over is krijg ik mee voor op de camping zegt ze. En een hele goede reis en gezond weer terug. Na drie km ben ik op de camping en vul het inschrijfformulier in. Komt u uit winkel maar dat is hier toch vlakbij. Dat weet ik , maar ik kom uit Nederland en daar is ook een plaats met deze naam. Mijn tent op gezet en het verdere ritueel. Het is hier 28 graden dus erg warm maar mijn kleren drogen wel snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten