vrijdag 27 mei 2011

zondag 22 mei van Adelberg naar Greibingen 30 km

Ik was al vroeg wakker maar ik moet heel voorzichtig doen. Niet teveel lawaai maken anders wordt Judith wakker. Ik had me beter nog een paar keer kunnen omdraaien. Om zeven uur komt ook Judith uit bed. "Goed geslapen?"vraagt ze. Ik wel, zei ik. De slaapzak en mijn matje even opruimen en de boel inpakken. Judith komt met van alles en nog wat aanzetten. "Voor onderweg" zegt ze. Samen eten we ons ontbijt met zelfgemaakte jam op een geroosterd broodje. Om 8 uur wilde ik opstappen. "Nee, nee, rustig aan, het is zondag" zegt Judith. "We lopen deze afstand in 6 uur. Als je het goed vind wil ik met je meelopen naar mijn zwager en schoonzuster" Mijn Wheelie, die beneden staat ga ik inpakken en vervolgens weer terug naar boven. Judith is nog even bezig en ik kijk wat rond in de kamer. Er staan diverse bekers in de kast van marathons die ze heeft gelopen. Judith woont in een appartement wat vroeger een klooster is geweest. De muur staat nog om het complex heen. Om 9 uur vertrekken we en lopen de berg af, die ik gisteren heb beklommen. De volgende berg ligt vrijwel direkt voor ons. Ook dit is een uitputtingsslag. Het is een helling van tussen de 14 en 18 procent. We lopen over weggetjes en paden die ik nooit zou hebben gevonden. We komen in Bad Bol, waar veel conferenties gehouden worden. Het begint te regenen dus de jas maar aan. 300 mtr verder begint het harder te regenen en ik ga op zoek naar mijn broek. Die ligt uiteraard helemaal onderin de tas. Om half drie komen we aan in Greibingen. Hier wonen een zwager en schoonzuster van Judith. Eerst krijgen we een glas water met koolzuur, wat ik niet echt lekker vind. Later wordt er een grote kom soep voor mijn neus gezet. De soep is op en er komt koffie op tafel. Ook wordt er appeltaart en cake en een grote kom met slagroom geserveerd. "Eet er maar goed van" zegt de schoonzuster. Na twee uur heb ik 4 punten appeltaart en een plak cake naar binnen gewerkt plus de nodige koffie. We stappen op en Judith brengt me naar de camping. Ze helpt mee de tent opzetten. Daarna krijg ik een zoen en laat ze een traantje. Ik bedank haar voor alles wat ze voor mij heeft gedaan. "Als je maar goed om jezlef denkt en weer gezond thuis komt" zegt ze. En ze vertrekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten