vrijdag 6 mei 2011

Donderdag 5 mei Lahnstein-Boppart-St.Goar 28 km

Lekker geslapen en uitgerust. De schoentjes aan en hobbelen maar weer. Bij Boppart neem ik de boot naar de overkant. Hier ga ik even koffie drinken. Als ik wil opstappen komt er een Duits echtpaar aan op de fiets. En maken een praatje met me. Of ik nog een kop koffie wil. Maar dat heb ik net op zeg ik. Geeft niet maar kom even zitten. Ze vragen wer van alles. De maan ishelemaal onder de indruk en zegt steeds alle achtung alle achtung. Ik geef hem een flyer, en hij leest het. Sommige woorden moet ik uitleggen. Hij pakt zijn poromonaie en doet een leuke donatie. Hans Meyet zo heet hij fabriceerd paletten en kisten en leverd ook in Nederland.Aardige mensen ik bedank ze voor hun donatie en het drankje. Loop ik ongeveer zeven km voor St.Goar komt er een fietser me achterop rijden. Hij stopt en vraagt dingen, maar ik versta er geen snars van. Dat klopt ook wel want hij had wat alcoholische dranken op. Dan begint hij in het dronken engels te praten. Deze man heeft heel veel problemen. Van zijn laatste centen heeft ie een slaapzak en een tent gekocht en een tas met drank. Hij zegt ik loop met je mee naar St.Goar, of mee naar Rome. Daar was ik niet zo gecharmeerd van. In St.Goar ben ik eerst wat boodschappen gaan doen. Zo ik hoop dat ie nu weg is. Hier raakte ik aan de praat met een stel Amsterdammers. En jawel daar is ie weer en zegt ik breng je bij de camping. Nou zeg ik die vind ik wel en praat lekker door. Nu sta ik aan de Rijn in de bocht bij de Lorelei. Maar Lorelei heb ik nog niet gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten