vrijdag 20 mei 2011

Dinsdag 17 mei Gundelsheim-Offenau-Bad Friedrichshall-Neckar Sulm 19 km

Als ik mijn ogen open en hoor het merel gezang word ik vrolijk en zeker als het zonnetje dan ook nog begint te schijnen. Van Gundelsheim wandel ik naar Offenau. Op deze weg zie ik regelmatig borden tegen met wat informatie uit en over deze streek. Op info borden staat te lezen dat hier kalk en cement gewonnen wordt. Maar ook anhydriet en andere mineralen. Bijvoorbeeld bij Murtelstein haalt men deze mineralen 60 m onder de Neckar waterspiegel vandaan. Het meeste van deze mineralen wordt gebruikt in de bouw. Bij Offenbach ga ik via een loopbrug naar de andere kant. Omdat het einddoel van vandaag aan die kant is wordt mij verteld. Nabij Bad Friedrichhall steek ik de Jagts over . Dit is een klein riviertje of een stroompje wat in de Neckar uitmond. Vier km voor Neckar Sulm Moet ik toch weer via een loopbrug naar de overkant. Van dez3 vier km wandel ik bijna twee km langs pijplijdingen van de K S fabriek. Wat een inmens grote fabriek is dit. Deze fabriek maakt onderdelen voor auto's, o a zuigers heb ik mij laten vertellen. In deze plaats worden ook diverse audi's geproduceerd. Een gesprek met een Duitser heb ik over mijn route. Hij verteld als ik de Neckar blijf volgen heb ik een hele mooie route. Dan kom je door Dusseldorf en Esslingen. Maar ik probeer de grote steden te ontlopen, omdat er geen doorkomen aan is. Maar ik zeg dan kom ik geen camping tegen en dat is wat ik wil.

1 opmerking:

  1. Nou pap, het gaat lekker he!? Steeds maar mooi weer tijdens het lopen en pas als de tenet staat regen, beter kan het niet. We volgen u nog steeds trouw en door de vrienden wordt ook telkens gevraagd hoe het met u gaat, nou en het gaat goed zo lezen we iedere keer.

    Wij gaan vanavond voor het eerst een avondje uit sinds Iza er is. We gaan samen met de buren naar Hans Liberg in het Zaantheater en van tevoren lekker uiteten.

    Heeft u mijn mail nog ontvangen?? Leuke foto's he!

    Veel succes weer en tot de volgende keer.

    Liefs en een dikke kus van ons.

    Jan Coen & Yvonne Lars, Floor en Iza

    BeantwoordenVerwijderen