zondag 15 mei 2011

Woensdag 11 mei Wattenheim-Biblis-Burstadt-Lampertheim-Viernheim-Ladenburg-Dossenheim-Heidelberg 50 km

Deze morgen regende het een heel klein beetje. Al snel wordt het droog. Het is wel heel warm en benauwd. Ook dit is na een uur over en komt er wat wind. Van Lampertheim naar Viernheim ben ik door het bos gelopen. Dit is een heel mooi stukje natuur gebied. Regelmatig zie ik herten en konijnen. Wat ik hier eigenlijk nauwelijks hoor zijn de spechten, ooievaars zie ik steeds in het land grazen of zo. In Viernheim gevraagd naar een camping maar niemand weet er een. Toch staan ze bij mij op de kaart zeg ik tegen iemand. Nou dat is dan een vergissing. Doorlopen dan maar. Uiteindelijk ben ik aan de rand van Heidelberg en vraag naar een camping. Ja over tien km aan de Neckar. Sta ik voor een stoplicht te wachten komt er een vrouw op de fiets en vraagt waar ik naar toe ga. Naar Rome zeg ik maar niet vandaag. Ik ben op zoek naar een camping. Moet het het per se' een camping zijn, nee dat hoeft niet zeg ik. Nou dan kan je wel bij mijn vriend op het erf je tent neer zetten. Nou dat vind ik ook goed. Kom ik op de plaats aan en zegt Wilfried zoals hij heet, zet je tent hier maar neer. Als het vannacht gaat onweren kruip je maar in de kas. Maar je mag ook in een woonwagen. Hij wijst alles aan en zegt ik ga weer aan het werk. O ja zegt ie hier is de douche en als de zon niet schijnt heb je koud water. De douche is een badkuip in de tuin onder een boom. Aan een tak hangt een stuk ijzer waar je de sproeier aan moet ophangen. Primitief maar wel leuk. Even later komt hij terug en vraagt of ik honing lust. Hij loopt naar een schuurtje en snijd een groot stuk honing wat nog in de wax zit voor me af. De wax spuug je maar uit en als je het doorslik is dat niet erg het komt vanzelf weer naar buiten. Het water kan ik niet drinken omdat er te veel nitriet in zit. Water mocht ik halen uit de koelcel dat staat daar in mand flessen. Douchen heb ik wel gedaan maar ik moest eerst alles nat spuiten omdat er erg veel bijen in en om de boom zijn , zeker ook graag douchen.

1 opmerking:

  1. Hai Co,
    Wat weer een leuke primitieve belevenis, hahaha. Dat zijn allemaal van die leuke dingen die je als pelgrim beleeft. Wat ben je al een eind gekomen zie ik op de kaart! En nu blijf je zonder blaren??? Inspirerende wandelingen toegewenst! ULTREYA!!! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen