dinsdag 31 mei 2011

Dinsdag 31 mei Bad worishofen-Jengen-Waal-Erphing-Landsberg am Lech 32 km

Gisteravond had ik nog een discussie over de afstand naar Landsberg am Lech. Volgens de recepsioniste is het 45 km. Ik kom niet verder dan 32 km. Nou zeg ik dan loop ik naar Waal, dat is 25 km zegt ze. Van haar kreeg ik een paar adressen van pensions in Waal. Waal is een kunstenaarsdorp waar één keer per jaar op straat produkten worden tentoongesteld vertelt ze. Vannacht werd ik wakker van het getik van de regen op mijn tent. Ik hoop maar dat het straks droog is. Gelukkig is het droog als ik om 5 uur opsta. Maar daar is het ook mee gezegd. Ik ben een half uur onderweg als het begint te regenen. De jas aan maar gelukkig valt het mee. Om half tien ben ik al in Waal en zie ik een bord: 10 km Landsberg. Nou dacht ik, dat moet lukken. Eerst even koffie drinken en een hapje eten. Een paar uur later ben ik in Landsberg. Even vragen waar ik de camping kan vinden. Deze dame weet het niet. Dus doorlopen de stad in. Aha, een boekwinkel. Die zullen het wel weten. Inderdaad, ik word langs de rivier de Lech gestuurd. Het is niet zo ver hoor, 3 km dan bent u er. Kom ik aan op de camping, is er van 13.00 tot 15.00 uur pauze. Er staat hier een doorgezaagde boom als bank. Daar heb ik een uur op geslapen. Zachtjes begint het te onweren in de verte. Het is drie uur en de balie gaat open. Inmiddels is het beginnen te regenen. Aanmelden en mijn tent in de regen opzetten. Snel alles naar binnen. Mooi zo, dan kan ik mijn verhaal even schrijven, op het terras. Daar zit ik tenminste droog. In mijn tent ook wel maar dit gaat wat gemakkelijker. Zit ik net te schrijven, is het me toch een gedonder en gebliksem! Grote klappen, ik word er bijna bang van. Het spoelt van het water. Er rijden hier auto's met de bumper in het water. De afvoer kan het water niet aan. Wat een water!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten