woensdag 4 mei 2011

Maandag 2 Mei Mehlem- Rheinbreitb- Sinzig-Breizig- Rheineck 24 km

Heerlijk uitgeslapen. Alhoewel ik vorige week mijn biologische klok op vijf uur had gezet kom ik om half zeven uit mijn tentje rollen. Geen ganzen, geen eenden heerlijk rustig. Alleen het mooie gezang van de merels en andere gevogelte. Rustig de boel inpakken en weer aan de wandel. Langs de Rijn lopend zie ik diverse borden met museum of dierenpark. Alleen zie ik verder het water van de rivier met erg veel scheepvaart. Hier loopt ook een spoorlijn. Als er een goederentrein passeerd is het een oorverdovend lawaai. Vijftig tot zestig wagons is heel normaal. Als ik dan Rheinbreitb loop zie ik een camping. Even dacht ik zal ik hier maar gaan bivakkeren. Ik heb er dan net tien km opzitten, toch maar niet. Doorlopen maar naar Breisiger dan zit ik op twintig km. Ik beland uiteidelijk in Rheineck wat ongeveer twee km van de Rijn af ligt. Ook hier moet ik wachten tot het drie uur is. Dus een bank in de zon gezet en eerst maar een tukkie doen. om drie uur gaat de deur open. Inschrijven maar, tentje opzetten en nog wat boodschappen doen. Wel heb ik eerst alles in de tent gedaan want het dreigt naar regen. Als ik terug kom is het nog steeds droog en de zon schijnt weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten