zaterdag 14 mei 2011

Zaterdag 14 mei Eberbach-Zwingenberg-Gutenbach-Murtelstein. 22 km

Vanmoregen heb ik me verslapen. Het is niet erg want vandaag loop ik maar een korte afstand. Rustig aan de boel op inpakken en in de beentjes. Na zes km lopen staat er een hek op het fietspad met het opschrift brug afgesloten bij Zwingenberg wegens werkzaamheden. Terug naar Eberbacg en daar de de brug over naar de overkant. Nou ik neem de gok en loop door. Het moet raar gaan als ik te voet niet over de brug kan. Na vier km kom ik bij de brug en inderdaad ze zijn aan het werk. Ook hier ligt een veerpont maar die is uit de vaart. Toch het bouwhek opzij schuiven en proberen om over de brug te komen. Halverwege de brug word ik aangesproken waarom of ik dit doe. Om aan de overkant te komen zeg ik. Maar u ziet toch dat het is afgesloten, u had bij Eberbach naar de andere kant moeten gaan. Ja zeg ik maar na zes km kom ik pas het bord tegen en ik ga niet terug omdat ik te voet ben. Nou loop maar door zei de boos geworden man. Pfffft gelukkig dacht ik. In Gutenbach vraag ik de weg. Als u aan deze kant blijft heeft u een rustige camping. En aan de andere kant is een camping aan een drukke weg. Het eerste heb ik maar gekozen. Drie a' vier km wordt mij verteld. Op de camping aangekomen mag ik aan de rivier staan lekker in de zon. Ik betaal en maak een praatje over mijn tocht met de eigenaar. Even later komt deze man met een donatie aan voor Dupla. Ik bedank deze vriendelijke man. Vanmiddag om vier uur begint het te regenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten