woensdag 4 mei 2011

Dinsdag 3 mei Breisig- Weissenthurem-Koblenz/Neuendorf-Lahnstein 52 km waarvan 15 km met bus

Vanmorgen vroeg dartelen de merels met hun gezang rond mijn tent. Dat is heerlijk wakker worden. Nadat ik ben opgestapt zoek ik de Rijn weer op. Af en toe doe ik een poging om binnendoor een weg te vinden. Elke keer word ik weer naar de rivier gestuurd door de borden. Ineens houd de weg op en moet ik door het gras verder. Met een muur van zes meter hoog aan de linkerkant en de rivier aan de rechterkant. Deze weg duurt ongeveer tien km. Dan moet ik wel naar boven omdat het niet anders kan en loop ik op de snelweg. Maar dat is gelukkig maar i km. Nu weer naar benedenlangs de rivier. In Wassenthurm dacht ik dat er wel een cafe' of zo langs de rivier zou zijn. Nou vergeet het maar, dus zelf maar koffie zetten en een b roodje eten, lekker hoor. Om drie uur kom ik aan in Koblenz/ Neuendorf waar een camping zou zijn. Er stopt een bus en ik vraag aan de chauffeur hoe ik bij die camping kan komen. Dat is pech voor u want die camping is opgeheven. Rob zei het al tegen mij dat er een camping was opgeheven maar hij wist niet welke. De volgende camping is vijftien km verder zegt ie. Ik loop door al heb ik er dan al 35 km opzitten. Na twee km lopen heb ik toch de bus maar genomen. Want 15 km is nog wel drie uur lopen. De bus vervoerd mij naar Lahnstein en loop de laatste drie km naar de camping. Eigenlijk is deze camping vol maar ik mag op een plaats staan waar al een caravan staat. Die is er nog niet zegt de eigenaar, dit ius een plaats van een vriend van mij. Deze camping staat aan rivier de Lahn. Daarom heet het plaatsje ook Lahnstein verteld de eigenaar. Het is vandaag wel goed weer om te lopen, al staat er wel wat wind. Soms is het wel koud ook al schijnt de zon

1 opmerking: