woensdag 1 juni 2011

Wo3nsdag 1 juni Snipperdag Landsberg

Om vijf uur werd ik wakker. Het regende zo hard dat ik besloten heb om nog maar een dag te blijven. Dus neem ik vandaag maar een snipperdag. Na gisteravond zeven uur is het niet meer dr4oog geweest. Ik heb geen zin om de boel in te pakken met dit natte weer. Om elf uur wordt het weer wat beter, het is nog niet droog maar het is goed te doen om naar de stad te lopen. Regenpak aan en daar even rond hobbelen. Het eerste wat mij opvalt is het klooster der Urselinen. Dit klooster is aan de buitenkant beschilderd met diverse figuren. Verderop in de stad staat een grote kerk. Deze kerk is gebouwd in de 15e eeuw als een pilarenbaseliek van Matthaus von Ensingen in barok steil. De mooi gotische glas in lood ramen zijn van Hans Multcher(1430/1440). Het houtsnijwerk is van de beeldhouwers Lorenz en Johann Luidl. Als ik naar het plafond kijk zie ik diverse fresco's. Het is allemaal pracht en praal. Heel indrukwekkend om er naar te kijken. Een restaurateur is hier bezig een tafereelte herstellen met penseel. Ik heb hier zeker wel een uur rond gekeken, en het is zeker de moeite waard. Deze stad heeft diverse stadspoorten. Sommige staan boven op de berg aan de stadsmuur. Verder in Landsberg am Lech zijn er heel veel terrasjes op leuke pleintjes. Ook is hier een waterval waar het water ongeveer vier a vijf meter in etappes naar beneden kletterd. Het geeft ontzettend veel lawaai maar wel een heel mooigezicht. Als ik om half vijf terug kom op de camping regent het nog steeds. Nou dan ga ik eerst maar een biertje halen. Volgens de eigenaar wordt het morgen mooi weer. Ik hoop het maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten