donderdag 2 juni 2011

Landsberg am Lech-Pitzling-Mundraching-Epfach 20 km

De regn lijkt niet op te houden. De spullen zo snel mogelijk in de kar en tas. Vandaag begin ik aan de route van Via Claudia Augusta. De eerste zeven km gaat uitsrekend. Lopend langs de rivier de Lech. Intussen is het droog geworden dus de regenbroek kan uit. Alleen hier was ik wat te vroeg mee. Een km later loop ik door het hogr gras en wordt mijn broek drijfnat. Na het gras mag ik wat klimmen over een smal bospad hier past net mijn wheelie op. Dit klimmen wordt meer klauteren ofwel boomstonk struikelen. De paden worden steeds smaller en steiler. Het is glad en glij ik soms weer met dezelfde vaart naar beneden als dat ik omhoog ga. Ik moet over bruggetjes lopen die met losse plankjes op boomstammen liggen. Het klimmen duurd voort tot een hoogte van 700 meter. Nu moet ik ongeveer acht meter steil naar beneden en dat valt niet mee. Ik lijk nu wel wat op Tarzan. Met een hand een boomtak vasthouden en de andere hand mijn kar inbedwang houden. Zo ga ik van tak naar tak naar beneden. Eigenlijk is dit levens gevaarlijk om dit alleen te doen. De laatste paar meter ben ik naar beneden gegleden. Ik zie er niet uit en lijk meer op een moddermannetje. Verder lopen richting Mundraching gaat het weer beter . Het pad is nu weer breed en komt uit op een weg. Hier vandaan heb de weg gevolgd. Vier km voor Eplach kom ik weer een bordje tegen van Via Cl Aug.. Dit bord heb ik gevold en kom ik aan in deze plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten