maandag 20 juni 2011

Maandag 20 juni Merano-Marlengo-Cermes-Lana-Tesimo-Nalles. 20 km

Het is al warm als ik vertrek. De lucht ziet stakblauw en de vogels fluiten er lustig op los. Vandaag is de route weer over een fietspad. Het is wel lekker lopen en ook hier loop ik gedeeltelijk langs een kunstroute. Marmeren sculpturen en houten personages. Dit staat op plaatsen waar je het eigenlijk niet verwacht. Van rivier de Etsch heb ik afscheid genomen. Het water lijukt wat helderder te worden. Wel loopt deze rivier evenwijdig met de route. Er zit maar een paar honderd meter tussen. Tot Lana is het redelijk vlak met hier en daar een heuveltje. Net voor Lana daal ik zo'n 150 meter. Dan ben ik op klein 300 meter. Waarna ik na drie km naar 650 meter mag klimmen over drie km.Lana is een uitgestrekte plaats met 10000 inwoners. In de 19e eeuw verdienden ze hier hun levensonderhoud met de wijnbouw. Later ging men hier over op de appelteelt. Door deze boomgaarden heb ik bijna de hele route gelopen. Net voorbij Lana loop ik langs Ruine Brandis. Dit was een Slot uit de 12e eeuw. Het is bewoond geweest tot 1807 waarna het in verval is geraakt. Dan loop ik door naar Nalles. Dit is een klein dorpje met heel veel hotels en gasthauses, maar ook een kleine camping.

1 opmerking:

  1. Hé pap,

    Eindelijk dan een berichtje van ons...
    De verhalen zien er allemaal goed uit hoor. Wel veel regen gehad onderweg. Heerlijk om de verhalen (bijna)elke dag te lezen.

    Heel veel succes en een dikke zoen en knuffel van
    Jürgen & Ellen, Thijs, Emma en Chiel

    BeantwoordenVerwijderen