donderdag 16 juni 2011

Donderdag 16 juni St. Valentin-Dorfl-Alsack-Planeil-Mals 17 km

Gisteravond komt er een jonge vrouw naar me toe en vraagt hoe haar brander werkt. Hij gaat aldoor uit zegt ze. Na een paar keer proberen lukt het ook mij niet. Neem die van mij maar mee zeg ik. Een half uur later komt ze hem weer terug brengen en bedankt me. Het is mooi weer als ik vertrek. Maar een kwartier later wordt het zo mistig dat je nog geen 20 meter ver kan kijken. Dat is heel jammer want over twaalf km ga ik over het hoogste punt van de Rechenpass. En het schijnt dat je daar vandaan een heel mooi uitzicht hebt. Hier ligt nog heel veel sneeuw op de bergen en vanaf de camping is dat een heel mooi gezicht. Als ik door Dorfl loop is de weg afgesloten dus moet ik van de route af. Wel loop ik hier aan de rand van het bos. Ik zie hier de kleine bonte specht te hameren tegen een boom. Een prachtig gezicht is dat. Dan loop ik door naar Alsack nog steeds klimmend. Door Planeil lopen is ook heel leuk. Als ik bijna boven ben aan de rand van het dorp komen er een aantal boeren met melkbussen op een steekwagen aanlopen. De melkbussen worden op een verzamelplek neergezet. Dat is lang geleden dat dat bij ons nog zo was. De huizen waarin de boeren wonen staan onderaan de koeien en boven wordt gewoond. Mestplaatsen op een hoek van de straat is heel gewoon. Bij Planeil ben ik op het hoogste punt ruim 1600 meter maar het is nog steeds mistig. Hiervandaan daal ik zeer snel naar de 1200 meter en kom ik aan in Mals waar ik blijf. Want na 1310 meter klimmen en 760 meter dalen vind ik het voor vandaag welletjes. Rond een uur of elf begint de zon door te breken. vanmiddag af en toe nog een buitje maar verder wel goed weer. Mals is een klein dorpje met heel veel hotels en gasthauses dus helemaal geent op de toeristen. Zowel in de zomer als in de winter.

1 opmerking:

  1. Ik weet niet of je dit leest Co, maar ik mis nog een verslag van 31 mei

    BeantwoordenVerwijderen