zondag 5 juni 2011

zondag 5 juni Lechbruck-RoBhaupten-Dietringen-Osterreinen 18 km

Als ik uit mijn tent kom staat er een Duitse man en maakt een praatje met me. Hij had gehoord dat ik vanuit Nederland naar Rome loop Hij nvind dit super en hij wenst me een hele goeie reis. Het weer is prachtig, geen wolkje meer aade lucht. Ik loop richting RoBhaupten door het heuvelachtige landschap. In de verte zie ik hoge bergen met hier en daar nog wat sneeuw. Vanaf RoBhaupten loop ik langs de Foggensee. Dit is een heel groot meer waar de Lech op uitkomt en bij Fussen weer als rivier verder gaat. Hier zijn wel grote veeteeldbedrijven. Diverse koeien hebben een bel om hun hals. Als ik langs deze beesten loop springen ze weg en hoor je de bellen op grote afstand. Heel veel weide vogels zie hier net als de valken. In dit mooielandschap zie ik ook wat grotere salamanders.Razen snel verdwijnen ze. Vandaag heb ik een groot deel van de Via Claudia Augusta route gelopen. Dit is een grindwandelweg. Het loopt wel wat zwaar maar heel goed te doen.Ik ben al vroeg op de camping en geniet van de zon . Maar om vijf uur begint het weer te onweren en spoelen van de regen. Omdat ik mijn luchtrooster open heb gezet zit ik nu met een plasticzak over mijn laptop mijn verhaal te typen.

1 opmerking:

  1. hallo co, zo maar weer eens een berichtje uit kalverdijk. mijn verjaardag weer achter de rug.
    we hebben gisteren de nieuwe auto van jullie bewondert. heel mooi.
    vandaag hier wat rommelig weer, maar niet zo veel wind.
    groetjes hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen