donderdag 23 juni 2011

Egna(Neumarkt)-Lagetti-Salorno-Mezzocorona-Grumo 30 km

Vanaf Egna (Neumarkt) tot aan Salorno loop ik langs rivier de Etsch (F.Adige) dat is ongeveer 15 km. Dit is een rechte weg met aan de ene kant de rivier en de andere kant fruitbomen. Bij de brug van Salorno heb ik koffie gedronken. En wat voor koffie, je maag komt gelijk in opstand. Het is maar goed dat je er een glas water bij krijgt. Hier begint ook de taalgrens van Duits naar het Italiaans. Dat is wel even wennen. Maar ook dat zal wel lukken. Ik steek de brug over en loop richting Mezzocorona. Eerst een paar km langs de hoofdweg daarna door de fruitbomen. Wel kijk ik naar de vreselijke hoge bergen. Hele stukken berg zijn recht met hier en daar wat begroeiing. Verder zijn de bergen erg kaal. Zo nu en dan verdijnen deze bulten tot halverwege in de wolken. Als ik een tijd naar zo'n kale berg kijk zie ik er diverse tekeningen in van gezichten tot diersoorten.Dat is best wel grappig. Als ik aan kom in Mezzocorona zijn alle ogen op een terras gericht op dat mannetje met kar. Dat is nek verrekken voor de mensen. Ik loop door en even verder wilde ik aan iemand vragen waar de toeristeninfo is. Deze man vraagt allerlei dingen aan mij wel in het Duits.Er is geen speld meer tussen te krijgen.Een camping vraag ik. Nee die is hier niet. Dan een heel goedkoop overnachtingsadres. In Grumo zegt ie daar moet je zijn twee km verder. Hij legt uit hoe ik moet lopen en maakt ook nog een schets hiervan. De afstanden die men hier geeft moet je maar niets van aantrekken. Het is bijna altijd langer dan ze zeggen. Dus als men zegt twee km doe ik er nog twee bij dan zit ik aardig in de richting. Zo ook vandaag.

1 opmerking:

  1. hallo co, maar weer een berichtje uit kalverdijk.
    je gaat nog steeds als een speer en gelukkig weinig pech.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    jonno zit in de laatste periode op school en hopelijk slaagt hij. en dan kan hij ook aan het werk. gelukkig heeft hij al een baan.
    danieel zit in het gips, die is geopereerd aan haar duim. voorlopig zit die nog wel thuis.
    jij veel succes en natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. 62?
    liset

    BeantwoordenVerwijderen