donderdag 9 juni 2011

Woensdag 8 juni Biberwier-Fernpaas-Fernstein-Wendelin-Nassereith 18 km

Mijntent is helemaal nog droog dus de boel snel inpakken want het dreigt wel naar regen. Als ik een uur wandel moet ik de jas toch aan doen. Ik loop langs een paar postedende politieagenten die erg geinteresserd zijn in mijn kar en vragen waar ik naar toe ga. Ik vertel het ze en vraag gelijk of ik de goeie kant opga. Ja wel zegt een agent maar je mag je regenbroek ook wel aantrekken want het gaat de hele dag regenen en de rest van de week ook. Even later trek ik toch de regenbroek maar aan want het wordt toch wel erg nat. Voordat ik de Fernpass beklim loop ik eerst langs de WeiBensee. Als ik daar naar kijk van boven af ziet het water hemelsblauw.Dit zelfde zie ik ook bij de Blindsee net voor de Fernpass. In het begin loop ik de route. Maar een km voorbij de Fernpass neem ik toch de weg. Dit is niet zo leuk lopen als door het bos. De Fernpass is 1215 meter hoog. Het afdalen gaat als een speer. Ik er zelfs omdenken dat ik niet te snel loop, anders zou ik nog kunnen vallen.Een paar km voor Wendelin loop ik langs een water kletterend riviertje Rossbach. Dit riviertje is niet breder dan hooguit 1 1/2 a' 2 meter breed met glashelder water. Je zou er zo van kunnen drinken. Als ik Nassereith binnen loop zie ik aan mijn linkerkant een Gasthaus Maria. Hier overnacht ik vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten