zondag 12 juni 2011

Vrijdag 10 juni Imst-Mils bei Imst-Schonwies-Landeck 23 km

Mijn buren op de camping komen uit de Oekraiene. Dit kwam hij gisteravond vertellen en is op doorreis naar Frankrijk. Daarna Italie en dan weer naar huis. Wat ik hier veel zie zij grote bruin witte slakken die een enorm groot huis met zich mee nemen. Ik heb ze nog nooit zo groot gezien. Gisteravond loppt er een Nederlands echtpaar op de camping richting mijn tent. We maken een praatje en ik werd uitgenodigd voor de koffie in hun caravan. Deze mensen komen uit Krommenie. De man is leraar schilderenen handenarbeid geweest en geniet nu van zijn AOW.Een donatie werd in mijn handen gedrukt. We hebben nog een glaasje rose' gedronken, wel heel gezellig. De jas kan uitblijven en loop Imst uit de berg af. Net buiten Imst loop ik langs rivier Inn tot aan Schonwies. Daar ga ik het bos in maar ik hoor het ruissen van de rivier wel. In Schonwies ga ik koffie drinken in een cafe'. De eigenaar is van Turkse afkomst. Deze man vraagt zich af waarom de moslims op vrijdag bidden en de katholieken op zondag. Er is niemand die daar antwoord op heeft. Verderop zie ik aan een schuur stokken met soms een en soms twee stokjes erdoor. Ik vraag het aan een man wat dat voor dingen zijn. O zegt ie daar wordt hooi opgedroogd, net als vroeger bij ons de ruiters. Tevreden met dit antwoord loop ik verder richting Zams en kijk naar de bergen. Daar zie ik regelmatig weer guelen waar het smeltsneeuw naar beneden komt, maar ook wat het allemaal meeneemt. Zoals grote keien en heel fijn grind. Soms denk ik is hier een soort aardverschuiving geweest. Bij Zams word ik door een oud militair de weg gewezen en hij loopt zelfs een stulje mee. In Landeck sta ik op een kleine camping. Zit ik net te eten komt er een invasie Tjechen aan die in Frankrijk aan het raften zijn geweest. Dit gaan ze nu ook nog een dag in Landeck doen. Het eerste wat ik krijg is een origineel Tjechisch blikje bier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten