maandag 27 juni 2011

Maandag 27 juni St. Cristoforo-Mattarello-Besenello-Villa Lagarina 32,5 km

Het is nog stil als ik de camping verlaat. Alleen de vogels zijn lekker vroeg. Het verkeer komt langzaam op gang, want iedereen moet weer naar het werk. Ik ga richting Bosentino en dat is best wel een aardige klim. Als ik bijna boven ben komt er opeens een slang uit een muur tevoorschijn. Maar met dezelfde vaart schiet het beestje weer terug. Ik weet niet wat voor slang dit is , in ieder geval geen Boa, maar ook geen tuinslang, want die herken ik wel. Daarna daal ik langzaam af naar Matterello. Ongeveer vijf km voor Matterello ga ik koffie drinken. Ik bestel een koffie americano, er zijn mensen die mij aanspreken. Alleen ik versta er geen barst van. Een man begint in het Duits en vertaald het voor de andere aanwezigen. Het is gelijk een gejoel door de hele tent. Bravo bravo. De koffie wordt voor mij betaald. Dat ik wilde opstappen moest ik eerst handen schudden. Wel leuk zulke reakties. Om negen uur kom ik aan in Materello ik ben door gelopen richting Roverto via de Reitsma route. Loop ik ter hoogte van Besenello hoor ik opeens Hela hela. Ik schrik ervan, twee wielrenners komen langs met de duim om. Dat was hun groet. De Etsch (Adige) komt toch weer op mijn pad. Het water begint weer wat helderder te zien. Ook zie ik hier bomen door de kracht van het water bijna horizontaal liggen. Uiteindelijk bereik ik Villa Lagarina en besluit om hier te stoppen. Het is kwar over twee en het wordt heel erg warm. Een B en B is mijn onderkomen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten