dinsdag 7 juni 2011

Mandag 6 juni Osterreinen-Flussen-Pinswang-Pflach-Reutte 23 km

Dat ik vanmorgenvertrok was het maar net aan droog. Eerst dacht bik nog om het regenpak aan te trekken. Maar al gauw veranderd het weer. Na een uur lopen kom ik aan in Flussen en heb wel trek in een bakkie. Ik stop bij een cafe' waar twee naderlanders ook aan komen lopen. We begroeten elkaar en ik ga op een stoel zitten. Dus u komt ook uit Nederland zegt de man, ja zeg ik. Mogen wij erbij komen zitten, van mij wel neem plaats. De man dacht eerst dat ik de straatveger was van Flussen omdat ik met een karretje loop. Het zou kunnen zeg ik maar ik ben onderweg naar Rome. Toch nit te voet zegt de ma. Hij besteld koffie en rekend ook mijn koffie af. Heel interessant vind ie het.Zij wensen mij een goeie reis en nemen afscheid. Nog een beetje rond dwalen door de stad kom ik bij een kloosterkerk. Hier ben ik even binnen wezen kijken. Marmeren pilaren aan de zijkant. De rosetten in het bgotischplafond zijn schilderingen van diverse figuren en heiligen. Boven het altaar hangt een kruis van glas net als de tafel op het altaar. Op het koor staat een heel groot orgel. Biechtstoelen zijn ook nog aanwezig en bij een ervan hangt een kaartje wie er dienst heeft. Op de een of andere manier tekt de kerk me wel. DE stilte en het misterieuze is wat mij toch wel rust geeft. Het komt misschien ook wel omdat ik alleen ben. Na het verlaten van de kerk loop ik langs de Lech en kom ik uit bij een waterval . Dit is wel een heel mooi gezicht. Alleen om er te komen moet ik 35 treden naar beneden. Omhoog wordt straks moeilijker, maar een man komt te hulp. Hij pakt de achterkant vast en zo klimmen we naar omhoog. Langs de Lech lopen is best heel mooi maar het water staat erg laag. Op sommige plekken is het net een klein stroompje dan kan je zo naar de overkant lopen. Als ik bij Pinswang loop en ik kijk naar de bergen zie ik diepe groeven waar het smeltwater van de sneeuw doorheen gaat. Kom ik aan op de camping in Reutte en zet mijn tent neer. Het lijkt wel een dagelijks ritueel want om vier uur begint het te onweren en heel hard te regenen. Na een uur lijkt het wel wat te regenen. Ik doe mijn tent open staat er een man de poten van zijn caravan naar beneden te draaien. Dit echtpaar komt uit Heerhugowaard en is op weg naar Italie zegt de man. Ik ook zeg ik. Ben je met de fiets. Nee lopend. Loop je dan ergens voor. Ja zeg ik en geef wat informatie mee. Als ik terug kom zal ik gelijk wat overmaken zegt de man. Maar eet je wel goed want je verbrand nogal wat. Dat zit wel goed zeg ik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten