woensdag 15 juni 2011

Woensdag 15 juni Hochfinstermunz-Nauders-Rechen-St.Valentin. 31 km 7 km per bus

Als ik wegga van de camping in Kajetanbrucke ben ik na een km in Zwitserland. Hier loop ik nog steeds langs rivier Inn. Na vier km verlaat ik Zwitserland en ben ik weer in Oostenrijk. Na een behoorlijke klim over los grind ben ik boven bij Hochfinsterminz. Dan zie ik net de bus voor m'n neus wegrijden. Een uur wachten op de volgende bus. Ik mag niet verder lopen omdat het te gevaarlijk is door een tunnel te lopen. En er wordt geadviseerd om de bus te nemen naar Lauders. Deze zes km die ik heb gelopen is ontzettend mooi. De rivier wordt smaller en ruiger, welgoed om te raften. Halverwege steek ik de rivier over via een houten brug waar nog resten van een fort is te zie en een kleine kapel. Hierna mag ik naar boven klimmen wat zwaar loopt door de prut en dan weer grind. Na een uur wachten stap ik in de bus , dit is wel ontspannend. In Nauders ga ik eerst naar het postkantoor om wat ballast naar huis te sturen. Dan wil ik naar een camping net voor de Italiaanse grens. Geen camping te vinden. Nou dan loop ik maar door naar Rechen. Ik loop nu aan het begin van de Rechenpass en kom uit bij de Rechensee. Wat een prachtig uitzicht heb je hier. Nog twaalf km en ik ben in St. Valentin. Bij Graun staat er een kerktoren in het water. In 1355 was hier een overstroming waarbij het hel dorp ten onder ging. Nu staat alleen de kerktoren er nog. Tenslotte arriveer ik in St Valerin waar ik bij toeval langs een camping loop, waar nu mijn tent staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten