zaterdag 25 juni 2011

Vrijdag 24 juni Grumo-Zambane-Lavis-Trento-St. Cristoforo 30 km

Om zes uur ben ik klaar voor vertrek. Maar om half acht is er pas ontbijt. Ik kan ook niet bij mijn kar komen want die staat in een ander vertrek wat op slot is. Uiteindelijk vertrek ik om half negen uit het hotel. Vanaf Grumo loop ik een kein stukje door het bos. Daarna neem ik het fietspad omdat het pad in het bos steeds smaller wordt. Als ik bij Zambana ben zie ik daar een nieuwe tuibrug en hier ga zig zag door het land. Dit moet wel want er zijn wegwerkzaamheden aan het fietspad en is dus afgesloten. Ruim een uur kijk ik naar de zelfde berg. Dan opeens ben ik die berg uit het oog verlioren. Twee km verder loop ik langs Lavis. Het wordt steeds warmer. Na de wegomleiding kom ik uit bij rivier de Etsch en volg deze tot in Trento.Deze rivier mond uit in de Adriatische zee.In Trento ga ik op zoek naar toerist info en volg de bordjes. Opeens zijn de bordjes op. Dan maar vragen waar het is. Ik probeer mensen aan te houden, maar helaas ze doen net alsof ze je niet horen. Sommige mensen schudden met hun hoofd. Na ruim een uur is zoeken sta ik voor een toerisinfo kantoor, maar deze staat leeg. Ik loop naar de volgende straat waar ik een piep klein bordje zie met de letter I. De vraag of hier een camping of hier een camping is krijg ik als antwoord, nee hier in deze omgeving zijn geen campings. Een kaart met diverse campings krijg ik mee. Ik stap op de trein naar St Cristoforo. Daar vlakbij het station is een camping. Op deze camping werkt Collin met zijn vrouw uit Winkel die een plaatsje voor mijn tent hebben geregeld. Ik word heel goed verzorgd. na een dag wandelen zonder te eten is niet zo goed. Maar ik voelde me de hele dag al niet zo lekker. Er worden broodjes voor me klaargemaakt met lekkere dingen. Daarna heb ik toch maar een biertje gedronken met deze vriendelijke mensen. De tocht is vandaag niet zo spectaculair.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten