maandag 20 juni 2011

Zondag 19 juni Laces-Ciardes-Naturno-Lagundo-Pacines-Merano 26 km

Gelukkig het is droog en mijn tent ook. Lekker op tijd starten en nog steeds langs de rivier Etsch. Nog steeds ziet de rivier als een modderstroom. Met geweld stroomt het water naar beneden. Het is een oorverdovend lawaai. De vogels kemen met hun gefluit en getjilp niet boven dit lawaai uit. Maar wat een prachtig gezicht is dit. Als het water naar beneden valt is het net of het weer terug wil. En wat een kracht maar enorm gevaarlijk. Langs de hele weg staan dan ook waarschuwingsborden met ''NIET IN DE RIVIER'' . Als ik bij Naturno ben wordt het water wat kalmer omdat het hier wat vlakker is. Er schieten hier regelmatig hagedissen de weg over. Als je geluk hebt kan je er een op de foto zetten. In Naturno wilde ik eerst naar een camping. Dat vind ik nog wat vroeg ik ben hier om half negenal en 13 km gelopen. Dus ik heb maar besloten er nog 13 km aanvast te plakken en stop ik in Merano.Bij Lagundo daal ik zeer snel waardoor de rivier ook al wilder wordt. Ik loop hier de hele weg al door en langs fruitboomgaarden. De boeren zijn druk bezig met het uitdunnen van te veel appels aan de boom. Zodat de anderen de kans krijgen om groter te groeien.Rond tien uur belt Marian mij om mij te feliciteren met mijn verjaardag. maak er een leuke dag van zegt ze. Ook in deze streek vanaf Mals wordt er wit marmer gewonnen. Met regelmaat zie ik brokstukken waar een gezicht of ander tafereel is uitgehakt. Dit is ontzettend mooi. Maar met hout zijn het hier ook kunstenaars. De huizen met houten veranda's zijn mooie sierlijke kunstwerken. Bij Parcines koop ik wat fruit bij een stalletje en wil weer verder lopen. Ik word terug geroepen door de fruitman.Daar kan je niet lopen en ook niet fietsen, veel te gevaarlijk daar. Je moet naar de overkant van de weg dat loopt ook nog mooier. Zo gezegd zo gedaan. Ik volg die weg en als ik een klein klimmetje maak en boven kom is het net of ik naar de tv of film kijk. Wat een mooi panoramisch gezicht is dit. Na tien minuten rond kijken ga ik berg afwaards. Met groot geweld zie ik de rivier de berg afklotsen. dit moet je zien , dit kan ik allemaal niet verwoorden.Vanavond ben ik nog een paar keer gebeld. allemaal met de felicitaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten