vrijdag 3 juni 2011

Vrijdag 3 juni Epfach-Kinsau-Hohenturch-Schogau-Burggen 24 km

Ik kom uit mijn bed met een toch wel zere en stijve schouder. Waarschijnlijk van het Tarzan spelen en onderuit glijden gistermorgen. Maar het zal wel weer overgaan, hoop ik. In iedergeval met de benen gaat het wel goed en daar moet ik tenslotte mee vooruit zien te komen. Als ik buiten kom en van start ga is het nog erg bewolkt en af en toe een spatje regen. Het is meer een beetje natte wind. Bij Epfach is een stuwdam. Het verval is hier zeker acht meter. Van Epfach naar Kinsau is redelijk vlak maar dan mag ik van 600 meter naar 750 meter klimmen op 2 km. Findlingen zijn grote bruin gijze zandstenkeien die zijn meegevoerd door de Lech in de ijstijd. Regelmatig kom ik deze keien tegen langs de kant van de weg bij Hohenturch. Naar Schongau lopen mag ik weer kleinere pasjes maken omdat ik nu naar de 850 meter moet klimmen. Voor de veiligheid heb ik vandaag maar gekozen voor het fietspad en niet voor het bos. Want eenkeer onderuit vind ik wel genoeg. Als ik dan door Schogau loop, loop ik richting de Altstadt. Hier staat nog een grote lange stadsmuur met een toren erop. De doorgang is onder de toren en loop ik Altstadt binnen. Hier staat een raadhuis met een trapgevel. Verder loop ik door naar Burggen en komt er een man naar me toe net buiten Schongau. Deze man vraagt waar ik naar toe ga en hij vind mijn kar zo praktisch. Zelf heeft hij een keer de camino gelopen vanuit Duitsland. En een keer vanaf St. J P de Port. Hij wil wel weer een pelgrimstocht maken maar heeft wat rugklachten. Hij noteerd de website die op mijn wheelie staat. Hij zegt in Lechbruck is een camping. Dat weet ik maar dat is me vandaag te ver. Of ik bier lust vraagt ie, ja zeg ik. Dan kom ik dat zo langs brengen. Twee km verder stopt er een auto, de man stapt uit. Kijk zegt ie hier twee flessen bier (2 x 0,5 ltr en een fles rode wijn voor op de camping. Als ik niet uitkijk kom ik staks terug als alcoholist. ( ha ha ) Met regelmaat krijg ik een biertje aangeboden. Aangekomen in Burggen zie ik een gasthuis boven op een berg met een heel mooi uitzicht.

1 opmerking:

  1. zo tarzan dat was effe klimmen zeg doe voor zichtig en veel succes van de oosterweg

    BeantwoordenVerwijderen