dinsdag 21 juni 2011

Dinsdag 21 juni Nalles-Adriano-Appiano-Caldaro-Gretl am See 25 km

Lekker als je alles droog in de tas kan inpakken. Direkt mag ik klimmen van 300 meter naar 550 meter over 2 km. Zo'n heuveltje krijg ik nog een keer achteraan. Hier zie ik ook alleen maar appelbomen. Langzamerhand komen er wat druivenvelden. Als ik door Adriano loop kijk ik tegen een enorme krijtberg aan.Wat een imposant gezicht is dat. Verder loop ik een paar km door het bos wat heerlijk rustig loopt.Het ruisen van de bomen en al die mooie bosgeluiden. Geritsel hier en getjilp daar lekker om daarnaar te luisteren. Als ik richting Appiano ga loop ik weer tussen de fruitbomen.Nu zie ik steeds meer druivenranken, het krijgt hier zelfs de overhand. Bij Appiano sla ik de verkeerde weg in. Hier kom ik na een km achter omdat ik hier moet klimmen . Maar volgens mijn route moet ik dalen en dan wordt het vlak. Dus dat stukje terug lopen en de goeie weg nemen. Het uitzicht over de fruitbomen en de druiven vind ik heel mooi. Twee km voor Caldaro loopt een Ned. echtpaar en vragen waar ik naar toe ga. Na uitleg geef ik een folder en een flyer mee. Ze wijzen mij de weg naar de camping. Ondertussen is het erg warm geworden. Dus ik ben blij dat ik mijn tent kan opzetten. Vanavond komt er een Duitser naar me toe en vraagt of ik bij hem en zijn vriendin een biertje wil komen drinken. Dat heb ik gedaan. deze mensen komen uit Dusseldorf. Hij is student in de elektronica en zij is tandartsassistente. Zij zijn met een caravan die is beschilderd met diverse hoofden. Dit is een erg leuk gezicht en lekker appart. Na een fles bier ben ik in mijn mandje gekropen want het is morgen weer vroeg dag. Ik moet wel wat improviseren want de fiberstokken breken stukje bij beetje af. Al een paar dagen ben ik op zoek naar stokken of een nieuwe tent. Tot nog toe zonder resultaat. Morgen misschien.

1 opmerking:

  1. Hallo Co,
    Vanuit camping San Cristoforo aan het Caldonazzo meer volgen we je verhalen op de voet. Als je besluit om via Venetiƫ te lopen en niet via Verona, ben je nu nog een kleine 60 km bij ons vandaan. Zoals ik in april al tegen je zei ben je van harte welkom om hier te overnachten of om van een welverdiende rustdag te genieten. Zo niet dan wens ik je een mooie tocht en een goede aankomst in Rome.
    Groetjes,
    Collin en Patricia

    BeantwoordenVerwijderen