vrijdag 17 juni 2011

Vrijdag 17 juni Mals-Schluderns-Oris-Lasa 18 km

Gisteravond was ik mijn laptop aan het afsluiten staat er een man voor mijn tent. Of ik Duits spreek vraagt ie, een beetje zeg ik. O u bent een Hollander en vraagt hoe of die kar nou werkt. Ik vertel het een en ander. Mag ik u een kop koffie aanbieden. Deze man en zijn vrouw komen uit Abbekerk.Hij, Klaas heet ie heeft nog geprobeerd om foto's naar huis te sturenmaar helaas dat lukte niet. Na de koffie nog een biertje, erg lekker maar het wordt gelijk weer zo laat. Nou ja het wqas wel gezellig. Mijn kleren mocht ik aan de waslijn hangen achter de caravan oder een luifel. Als ik dat maar niet vergeet. Vanmorgen vroeg op, eten en de boel inpakken. Om kwart voor zes heeft Klaas al thee gezet en twee plakken ontbijtkoek voor me neergelegd. Wat een heerlijke mensen. Bij vertrek heeft Klaas nog enkele foto's gemaakt. Die stuurd hij per email naar huis. Vandaag heb ik het fietspad gevolgd richting Merano. Dan loop ik langs een klein riviertje de Etsch. Het is een heel stuk vlakker dan de route die ik eigenlijk zou moeten volgen. maar het loopt wel lekker.Het is een heel gek gevoel en gezicht als ik naar het water kijk. Meestal loop ik stroomopwaards. Maar nu loop ik net als het water stroomafwaards. Eerst dacht ik dat ik verkeerd liep. De kaart erbij gepakt en het klopt. Want ik ga van 1300 meter naar de 900 meter. Als ik bij Oris ben komt er een Duitser op de fiets aan en zegt ik heb de regen afbesteld hoor. En lachend fiets hij door. Heel veel mensen op de fiets gaan mij voorbij. En meestal krijg ik te horen''Goeie reis''. Somige mensen maken een foto van mij met kar. Ik stop in Lasa. Hier wordt heel veel wit marmer bewerkt. Op heel veel hoeken van de straat en op pleinen staan marmeren kunstwerken. Zelfs de straat is geplaveid met marmer. De berg waar ik vanuit mijn tent naar kijk is 3375 meter hoog. Hier ligt nog sneeuw op. Soms verdwijnd de top van deze berg in de wolken wat een prachtig gezicht is.

2 opmerkingen:

  1. Beste Co,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik lees dit namelijk op je verjaardag, je maakt weer een hele reis te voet, ik weet niet of je deze voettocht gewonnen hebt met een prijsvraag, maar het is weer een hele prestatie, top hoor!!!

    Groeten van Ton en Jeltje en de kids want de meeste zijn hier vanwege Vaderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Co, ALvast van harte gefeliciteerd. Ik volg je verslagen met groeiende belangstelling. Mooie beschrijvingen van landschappen en wat je daarin tegen komt.
    Luite

    BeantwoordenVerwijderen