dinsdag 28 juni 2011

Dinsdag 28 juni Villa Lagarina-Rovereto-Mori-Nago Torbole 25 km

Vandaag ga ik richting Lago di Garde (Gardameer) Tot een paar km voorbij Roverto volg ik rivier de Etsch (Adige). Daarna ga ik naar Mori waar ik eerst over het industriegebied kom. Dan loop ik dwars door dit mooie dorp. Smalle heuvelachtige straatjes. Soms moet ik met treden omhoog en omlaag wat heel goed te doen is. De klimmetjes zijn niet zo steil maar wel erg lang. Ook dat kost heel veel energie. Maar als dan naar de omgeving kijk geniet en gaat de rest eigenlijk vanzelf. Hier staan heel veel mooie planten en struiken met besjes. Bij Torbole loop ik door het bos en klim ik wat omhoog. Als ik bijna boven ben en naar beneden kijk zie ik de bomen in het water staan. Hier staat ongeveer een halve meter water in het dal. Verder volg ik de route Lago di Garda alleen het gaat niet zo snel met al die haarspeldbochten. Dan kom ik Nago binnen en sta stil bij een klein kerkje. Even op de stoep kijken hoe het er binnen uit ziet. Deze kerk is heel eenvoudig een paar beelden staan er. Niet zo uitbundig beschilderd met fresco's. Wel een heel mooi altaar met veel houtsnijwerk. Ik loop verder op zoek naar een camping. Even bij toerist info kijken. Alleen ik ben te vroeg of te laat en ik had het kunnen weten om 15.00 uur zijn ze weer open. Even informeren bij een hotel. Daar krijg ik alle informatie. In het hotel mocht ik ook blijven. Zij hebben een aanbieding. Een nacht voor 79 euro i.p.v 119 euro per nacht. Ik ga wel naar een camping zei ik. De dame begreep mij.

2 opmerkingen: