zondag 17 april 2011

Zondag 17 april Winkel Nw Niedorp Nrd Scharwoude Zd Scharwoude St Pancras Alkmaar Heiloo 30 km


Vandaag ben ik om kwart voor acht opgestaan en het normale zondags ritueel broodjes smeren eitje koken en sinaasappel persen. Zo het ontbijt is klaar.Toch moest ik nog een aatal routes uitprinten waar toch nog wat tijd in gaat zitten. Om half tien komen de kinderen en kleinkinderen binnen. De op een na jonste spruit rend direkt op opa af en geeft een lekkere knuffel. Ook mijn schoonvader en moeder komen binnen en zwager Bram en schoonzus Ans met hun kleinkind. Nou mijn voetjes even insmeren, schoenen aantrekken en nog even een kop koffie drinken. Mijn vriedin Connie en vriend Jack zijn ook van de partij. Eindelijk ben ik startklaar, ik geef Marian een dikke zoen en een knuffel en neem afscheid van iedereen die aanwezig is. Ik loop naar buiten en daar staat de hele buurt op mij te wachten om mij uit te zwaaien. Van elke buurvrouw krijg ik een zoen en zij wenste mij een hele goeie reis. Bij St.Pancras vraagt een vrouw op de fiets waar de reis naar3 toe gaat, naar Rome antwoorde ik, nou een goeie reis zegt ze. In Heiloo aangekomen word ik onvangen met een kop koffie bij Peter Jan. Tineke mijn schoonzus is hier ook, samen hebben wij een bietje gedronken. Even douchen dan eten, en mijn verhaaltje schrijven al moet dat wel weer even wennnen om wat op papier te krijgen. Vanmorgen om acht uur was het erg mistig maar later klaarde het toch op het is heerlijk weer om te lopen . Deze start was beter dan vorig jaar toen vertrok ik in de stromende regen en kwam dus als een verzopen kat aan bij mijn schoonzuster aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten