woensdag 20 april 2011

Woensdag 20 april Waverveen-Kanis- Wilnis-Blerick-Woerden-Snelrewaard 26 km

Als ik vanmorgen vertrek is het bladstil en mooi weer. Aan het eind van de weg loopt 'n jochie en zegt heel verdrietig ik ben mijn fiets kwijt, hoe kan dat vraag ik, dat weet ik niet zegt ie met bijna de tranen in z'n ogen. Ik vervolg mijn weg en na drie km fiets het jochie mij voorbij . U heb een eind gelopen zegt ie, zo heb je je fiets toch gevonden. Nee hoor dit is de fiets van mijn zusje.Ik vervolg mijn weg richting Kanis dan komt Wilnis.Wilnis is het laagste stukje land van Nederland, het ligt namelijk 6 meter onder NAP. Dit komt doordat er vroeger turf is gestoken. Als ik hier loop zie ik diverse weide vogels vliegen,zwemmen en op hun nesten zitten broedden het is een fantastisch schouwspel. Wilnis is waarschijnlijk afgeleid van Wildernis, althans zo vertelt een bord wat daar langs de kant van de weg staat. Tussen Blerick en Woerden staat een vrouw het hek af te spuiten. Zo, zegt ze dat is handig zo'n karretje. Ze vraagt waar ik naar toe ga, en ik leg het uit en zeg ook dat ik voor een goed doel loop. O ja zegt ze en wat is dat goede doel.Ik draai me om en zeg wat er op mijn rug staat en ik pak 'n flyer met de folder van Dupla. Dit ken ik zegt ze en waar moet ik het geld naar toe sturen.Ik wijs naar het banknr. opde flyer.Wil je koffie, nou lekker zei ik en ik wordt naar achter meegenomen waar een feesttent staat.M'n waterfles gevulden ook kreeg ik nog ontbijtkoek en granenkoek en een flesjemet alcoholzeep mee voor onderweg zegt ze, en een hele goeie reis.In Woerden heb ik eerst wat boodschappen gedaan want als ik straks op de camping sta dan lust ik wel weer wat.Regelmatig word ik aangesproken door mensen sommigen komen zelf terug op de fiets en er wordt van alles gevraagt.Uiteindelijk kom ik aan op de camping, maar zie niemand. Na een uur wachten komt er toch iemand en vraag ik of ik hier voor een nacht kan bivakkeren. Geen probleem zegt de boerin ik zal mijn schoonvader zo naar u toe sturen, zet je tent maar ergens neer.Vanavond komt er een invasie Duitsers, deze mensen werken in Utrecht als schilder.Helaas had ik gister geen aansluiting met Vodafone, het begint al goed,ik had mijn verhaal bijna klaar en plop weg was alles.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Co,

    Ik vind het erg leuk om ook deze reis weer al je belevenissen te volgen. Je treft het wel de eerste dagen met dit prachtige weer...en dat in ons koude kikkerlandje... Veel plezier deze reis en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo co, vanmorgen bij yvon op kraamvisite geweest met Tineke.
    daar hoorded ik dat je weblog hetzelfde adres heeft als de vorige keer.
    vanmiddag direct gekeken. ja hoor hij doet het nog.
    leuk, nu kunnen we je weer volgen.
    gaat je buurman/vrouw de route weer vastleggen?
    dat vonden we erg leuk om te zien.
    hans en liset

    BeantwoordenVerwijderen