dinsdag 12 juli 2011

Dinsdag 12 juli Canciano val di Pesa-Bargino-Tavarnelle-Barberino val d' Elsa 20 kml

Heel stilletjes verlaat ik het hotel. Buiten is het een beetje hijig dus lekker fris. Het is alleen van korte duur want al snel komt de zon. Als ik bij Bargino ben en de kaart pak stopt er een fietser. Problemen vraagt ie. Nou nee ik wil naar Tevarnelle. Dat is die kant op en hij wijst naar links. Jekan ook door naar San Gimignano dat is nog 20 km. Dat moet ik maar niet doen want het wordt al aardig warm. Bij Tavernelle loop ik recht in de zon richting Tavernelle val di Pesa. In deze plaats zoek ik wat verkoeling in een winkel. Even kopje koffie en dan weer verder. Al zoekend naar toerist info loop ik door naar het volgende dorp. Ik kom aan in Barberino waar ik een bordje met camping zie. Dan moet ik wel nog even omhoog. Het landschap is hier wel heuvelachtig maar sommige heuvels zijn nog aardig hoog. In deze omgeving is de wijnbouw weer sterk aanwezig. Net als de olijven. Aangekomen op de camping word ik aangesproken door een Nederlander. Volgens mij heb ik u meer gezien zegt de man. Een leuk praatje volgt waarna ik mijn tent ga opzetten. Vandaag is het ook weer 38 graden. Uitgeput en lusteloos zitten de mensen voor hun tent , net als ik.

1 opmerking:

  1. Hoi Co,

    Jij schrijft over 38 graden. Hier heeft het de afgelopen dagen vooral gestormd en veel geregend. Ik heb gisteren zelfs de kachel nog even aan gehad. Kunnen we niet een beetje delen, jij wat meer verkoeling en wij wat meer zon?

    Ik begreep van Ellen en Marian dat je 31 juli weer thuis hoopt te komen. Veel succes de laatste dagen en tot ziens!

    groetjes, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen