woensdag 20 juli 2011

Dinsdag 19 juli Aquuapendente-San Lorenco-Bolsena 21 km.

Vandaag is de tocht naar Bolsena. Eerst loop ik een klein stukje over de hoofdweg. Daarna wijk ik af naar een rustig grindpad. Mijn voeten rollen alle kanten op op dat ronde grind. Het loopt erg zwaar. De boeren zijn druk bezig met het ploegen van het land met een bulldozer. Ergens anders wordt er flink beregend in de maisvelden. In deze streek staan ook veel kiwibomen. Aan deze bomen hangen heel veel vruchten. Bij San Lorenzo neem ik even een rustpauze. De schoentjes uit en even de voeten wat ruimte geven en luchten. Nog acht km te gaan. Vanaf San Lorenzo boven op de berg kijk ik naar het kratermeer Lago di Bolsena. Maar dan moet het bordje wel de juiste richting aangeven. Ik loop richting het meer en kan niet verder omdat er een hek staat. Als ik omkeer staat een vrouw van een restaurant mij al op te wachten. Ze vraagt of ik water wil. Nee dat heb ik genoeg bij me. Koffie dan. Nou lekker. Spreekt u Duits, ja een beetje. Loop maar naar achter daar kan je zitten. Hier krijg ik koffie en een cake. Ik vraag wat ik moet betalen. Dat krijg je van mij zegt ze. Er zijn zoveel mensen die verkeerd lopen. we hebben al aan de gemeente gevraagt of dat bord niet verplaats kan worden. Je moet over de hoofdweg naar Bolsena. Nou goeie reis. Eerst wilde ik naar een camping gaan, maar er is hier ook een klooster. Dat ga ik proberen. Ja wel dat lukt. Na twee uur komen David en Alicia ook hier. Alicia die Italiaanse is heeft voor mij gevraagd of ik drie nachten mag blijven. Ook dat mag. Zo dan kan mijn knie weer even tot rust komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten