donderdag 28 juli 2011

Maandag 25 juli Viterbo-Vetralla-Capranica-Sutri 30 km

Vanmorgen vertrek ik als het nog donker is. Mijn achterlicht op mijn tas bevestigen en gaan. Ik heb de weg genomen omdat het pad door het bos en langs het meer Lago di Vico nogal rotsachtig is volgens ingezetene. Dat is wat moeilijk begaanbaar met mijn kar. Als ik in Vertella aankom begint het al aardig warm te worden. Hier even een kop koffie drinken en weer verder lopen. Ik loop nu richting Capranica en hoor de vogels fluiten. Daar wordje vrolijk van en geeft je energie. Even buiten Capranica heb ik het klooster gebeld voor overnachting. Hoe laat bent u er. Tussen 12.30 uur en 13.00 uur zeg ik. Dat is goed wij wachten u op. Sutri ligt boven op een berg op 275 meter. Dus de laatste 200 meter is het nog flink klimmen door de smalle met basalt en porfier geplaveide straatjes. Ik bel aan bij het klooster, en er wordt open gedaan. Een non staat achter een houten raster. De non vraagt om mijn credential. Ik leg het in het draaiplateau en draai eraan. Ze legt de sleutel en een papiertje op het plateau. Of ik mijn naam en nationaliteit wil opschrijven. De kamer die ik kijg heeft vroeger een Nederlandse pater gezeten B Tito Brandsma 1881-1941. De non verteld dat hij hier de universiteit heeft gevolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten